A Bungie közel 500 ezer dolláros pert nyert meg egy Destiny 2 játékossal szemben, aki rendszeres rasszista megnyilvánulásaival és fenyegetéseivel zaklatta az egyik fejlesztőt. A győzelmet Bungie tagjai és a stúdió rajongói együtt ünnepelték, nem csak azért, mert végre lett következménye annak, hogy valaki arctalanul fröcsög a neten (vagy fenyegetőzik, ahogy ezen konkrét esetben is), hanem azért is, mert ez precedens értékű győzelem.
Ettől függetlenül a Bungie és a Destiny játékostábora közti feszültség még nem oldódott fel. A Destiny 2 Lightfallra úgy fognak emlékezni a rajongók, mint a valaha megjelent legrosszabb kiegészítőre. A sztori egy katasztrofális katyvasz volt, amit még a játék krónikásai sem tudtak kibogozni, a játékélmény pedig rengeteg kívánnivalót hagyott maga után.
A Destiny 2 központi története a végéhez közeledik, így a rajongók szerint nem engedhetett meg magának a Bungie egy ekkora bukást. A /r/DestinyTheGame subredditen napi szinten özönlenek a kérdések a játék irányával kapcsolatban, és a fejlesztők egy ideje már nem válaszolnak semmire.
Ez ugyanakkor nem véletlen. A kritikus reakciók hevében rengetegen írtak vállalhatatlanul személyeskedő üzeneteket a Bungie alkalmazottak Reddit fiókjaihoz, így januárban a stúdió bejelentette, hogy nem fogják többet használni ezeket. Sokan azonban úgy érzik, hogy nem ez a helyes reakció ebben a helyzetben, itt egy konstruktív javaslat:
"Nem azt mondom, hogy veszélybe kellene sodornotok a kollégáitokat, és mint valaki, aki keresztül ment hasonló helyzeteken (és majdnem támadás áldozata lett) a munkahelyén, abszolút értem ezt a hozzáállást.
Ettől függetlenül mégis úgy gondolom, hogy többet kellene használnotok a Reddit fiókjaitokat. Válaszolhatnátok specifikus visszajelzésekre, elmagyarázhatnátok, hogy egyes dolgok miért nem megoldhatóak, vagy valami."
Ez nem fog megtörténni, legalábbis nem a közeljövőben. A Bungie munkatársai ezúttal reagáltak a Reddit posztra, hogy tisztázzák a helyzetet.
"Sajnos a valóság az, hogy olyan Bungie alkalmazottak is kapják már a folyamatos zaklatást, akik még csak nem is közösségi menedzserek. Azért támadják őket, mert a Bungie-nál dolgoznak. Ha használni kezdjük a menedzserek fiókjait, csak még nagyobb céltáblát tesz a hátukra."
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
A csapat tagjai hozzátették, hogy megértik a kommunikációra való igényt, de egyszerűen nem érzik biztonságosnak fenntartani ugyan azt a fajta dialógust, mint korábban, ez pedig annak köszönhető, hogy a hangos kisebbség minden vitakultúrát megöl, így azok is pórul járnak, akik érdemi párbeszédet szeretnének, hiszen lássuk be, az is érthető, hogy ha már egy nap öten szidták az anyádat és a halálodat kívánták, akkor nehezen tudsz a hatodik, teljesen normális emberrel semlegesen, befogadóan beszélgetni.
A helyzet és a Bungie távolságtartása érthető, ugyanakkor a rajongók igényei a kommunikációra sem indokolatlan. A fejlesztők legalább annyit megígértek, hogy figyelik a visszajelzéseket, és folyamatosan azon dolgoznak, hogy eleget tegyenek a rajongók elvárásainak.