Még nagyon messze vagyunk attól, hogy mérleget vonhassunk 2023 játékfelhozatala kapcsán, ám az biztos, hogy a Dead Space remake-jét a pozitívumok közé fogjuk sorolni. A Motive Studio körültekintően nyúlt a Redwood Shores (később Visceral Games) alkotásához, és csak olyan módosításokat hajtott végre, amelyek nem veszélyeztették a sci-fi túlélőhorror esszenciáját.
De nem lehetett volna annyira kiemelkedő az új változat, ha nem oly szilárdak a 2008-ban lefektetett alapok. Az eredeti Dead Space még 15 év elteltével is emlékezetes élményben részesíti azt, aki úgy dönt, hogy ad neki egy esélyt.
Egy Reverse Enginiring Gamer néven futó moddernek hála pedig olyasmire is képes, amire a remake nem: belső nézetből barangolhatjuk be az Ishimurát, és úgy vehetjük fel a harcot a necromorphokkal, mintha egy FPS-t játszanánk. A végeredmény nemcsak félelmetesebb, hanem nehezebb is, mivel hagyományos HUD híján nem tudjuk, hogy áll Isaac Clark életereje, amit a gerince mentén végigfutó kijelzőről így nem lehet leolvasni.
A Nexus Mods oldaláról letölthető mod alkotója a Eurogamernek azt mondta, hogy az alapokkal öt nap alatt végzett, a finomhangolás viszont más tészta volt, az hónapokat vett igénybe. Az egész projektet pedig a kíváncsiság szülte.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!