Elképesztő belegondolni, hogy még a 2014-es E3-on jelentették be a Dead Island folytatását, azóta pedig már többfejlesztőcsapat is megfordult a projektnél. Hiába kapott el sokakat az ott bemutatott trailer hangulata (amelyet a Goat Simulator 3 bejelentése is megidézett), minden évben egyre jobban vesztették el a játékosok az érdeklődésüket, és a zombihentelés iránti igényt amúgyis kielégítették a Dying Light játékok.
Aztán idén augusztusban csoda történt: megjelenési dátumot kapott a Dead Island 2, majd a gamescomon megérkezett a vérben és zombikban bővelkedő előzetes is, és már a játékmenetbe is belekukkanthattunk, szóval egyre biztosabb, hogy megvalósul a folytatás, kezdhetjük elhinni.
Ahogyan arra a stúdió is felhívta a figyelmet az újrabejelentéskor, bár lesznek lőfegyverek is a játékban, az élőhalottak vadászatát főleg közelharci fegyverekkel fogjuk űzni. Most az egyik fejlesztő, Adam Duckett adott magyarázatot az egyik ezzel kapcsolatos döntés miatt, miszerint a Dead Island 2-ben törni fognak a cuccaink. Duckett a következőket mondta a VG247-nek:
"A távolsági fegyvereknek van lőszerük, tehát a közelharci fegyvereknek van degradációjuk. Nagylelkűek vagyunk ezzel; azt akarjuk, hogy a játékosok felfedezzék a fegyverek teljes arzenálját - ezért van annyi nagyszerű modunk, perkünk, és annyi más dolog a játékban, amit szeretnénk, ha a játékosok végigjárnának. Az is segít, hogy a játékosok sokféle eszközt tarthatnak az arzenáljukban, így soha nem maradnak üres kézzel."
A Dead Island 2 készítői szerint a kezünkben széteső fegyver az élmény része:
"Nincs is jobb annál, mint amikor eltörsz egy katanát, megnézed a markolatát a kezedben, és aztán meglátod a penge többi részét egy zombi koponyájába ágyazódva. Elég könnyen kikapcsolhatod a HUD-ot, és láthatod, ahogy a fegyver előtted amortizálódik, különböző fázisokban. Így a játékosok ránézhetnek a fegyverükre, és azt gondolhatják, hogy »hm, ez egy kicsit elhasználtnak tűnik«, és tudják, hogy ki kell cserélniük."
Bevallásuk szerint a cél az, hogy minden nyilvánvaló legyen a játékosok számára akkor is, ha minimálisra van véve a felhasználói felület: az ellenségek életereje, sérülései, a fegyverünk állapota, mióta veszünk részt a harcban és hasonlók. Azt akarják, hogy minden ütés meglátsszon a zombikon és az éppen használt fegyveren is. Ez pedig egy fontos szempont volt a fejlesztésnél, hiszen eleve ezt szem előtt tartva dolgoztak a játékon:
"A játékosok válthatnak majd a teljes HUD, a dinamikus HUD és a teljesen magával ragadó HUD-mentes verzió között, és sok játéktervezési döntésünk azért született meg, mert a világnak így is értelmezhetőnek kellett lennie. Ha a játékosok nem látják, hogy a ruházat vagy a bőr hasad, megsérül vagy elszakad, akkor tudniuk kell, hogy az általuk használt fegyver nem okozza azt a kárt, amit elvárnának tőle. A képernyőn zajló eseményeknek át kell jönniük azok számára, akik magával ragadóbb élményre vágynak."
A Dead Island 2 megjelenése 2023. február 3-án várható PC-re, PS4-re, PS5-re, Xbox One-ra, és Xbox Series X/S-re. Jött volna Google Stadiára is, de arra már nem tud. Nektek mi a véleményetek a fegyverek töréséről?