Az Electronic Arts igyekezett mindent megtenni, hogy a Dante's Inferno-t világszerte minél hevesebb viták, és ha lehet, botrányok övezzék, hiszen régóta tudjuk, hogy a botrány a marketing egyik leghatékonyabb eszköze. Az arab országok esetében viszont meglehetősen óvatosak, és közismert érzékenységüket tiszteletben tartva, nem akarják a játék előre sejthető betiltása körüli botrányt „ingyen reklámfelületként" kihasználni.
A kiadó egy nagyon diplomatikus közleményben jelentette be hivatalosan, hogy „az Electronic Arts egy vásárlói szokásokat, értékválasztást, és egyéb tényezőket vizsgáló felmérés után úgy döntött, hogy a Dante's Inferno-t nem adja ki a Közel-Keleten".
Az EA óvatossága már akkor érthetővé válik, amikor a címre tekintünk (a „menj a pokolba" alcímről nem is beszélve), a játék eddig megismert részletei pedig még inkább alátámasztják a döntés helyességét. Dante Alighieri, halhatatlan remekművében alapvetően az erkölcsi tisztaság fontosságáról énekel, amikor a pokol kilenc bugyrát, és a fő bűnöket ábrázolja rendkívül színesen, de a játék nyilvánvalóan megmarad a pokol fenekén, és nem a mély mondanivalóval, hanem az erőszakkal, és a „fertőben tobzódással" szeretne hódítani. Mindezek miatt előre borítékolható az arab világ hatalmas felháborodása.
A térségben egyébként olyannyira érzékenyek a túlvilágot, és a vallást akár csak felidéző játékok kapcsán is, hogy a God of War-t már azért betiltották, mert a címben szerepelt az „isten" szó.
Az idén megjelenő négy jelentősebb akciójáték (Bayonetta, Darksiders, Dante's Inferno, God of War 3) a Bayonetta kivételével nem lesz hivatalosan elérhető, de a betiltás eddig se akadályozta meg az arab gamereket abban, hogy „más csatornákon keresztül" megszerezzék az áhított játékokat...