Hirdetés

A Cities: Skylines 2 még egy RTX 4090-en is csak 20 fps-re képes 4K-ban

|

Ha valaki a legnagyobb felbontáson szeretné futtatni a Paradox új sikerjátékát, akkor van egy rossz hírünk: egy 4090-es már egy üres pályát is csak szenvedve tud kirajzolni.

Hirdetés

Mind tudtuk, hogy a Cities: Skylines 2 minimum gépigényénél feltüntetett GTX 970 nem sok mindenre lesz alkalmas. Abban a pillanatban, hogy valaki a legalacsonyabbnál komolyabb minőséget szeretne, és esetleg egy komplexebb várost is összerakna, a konfiguráció úgy fog letérdelni, mintha hátulról térdhajlaton rúgták volna.

A gépigény megtévesztő oldala még csak egy dolog, de a játék olyan borzasztó állapotban van, hogy egy 4090 is szenved vele. A fejlesztők és a kiadó is tisztában volt vele, hogy nem lesz ez így rendben, mégis piacra dobták a játékot.

Hirdetés

A DSOGaming munkatára, John Papadopoulos szerint a Cities: Skylines 2 az év legrosszabbul optimalizált játékba.

"Elképesztő, hogy milyen borzalmasan fut az egész. Ha a városépítős cím még használna is Ray Tracinget vagy Path Tracinget, akkor nem is panaszkodnék, azok nagyon kemény terhelést rónak a hardverre, de nem, a Cities: Skylines 2 nem használja egyiket sem. Mégis mi a franc olyan nehéz ebben egy 4090-nek?"

Az alábbi videón látható, hogy egy 4090 átlag 20 fps körül bírja futtatni az egyébként üres pályát. Ugyan 4K-s felbontásról és magas grafikai beállításokról beszélünk, tényleg izgalmas kérdés, hogy mi is történik itt valójában.

A főmenünél mutatkozik meg igazán, hogy mennyire rossz a helyzet. A játék egy közepes méretű városkából renderel ki egy szeletet a Cities 2 menüjéhez, ahol az RTX 4090-es bizony pont úgy szenved, ahogy azt a fenti eredményből gondolhatnánk. A 2023-as év csúcskártyája bizony 10 fps sebességgel bírja kipakolni a képkockákat.

A DSO srácai addig tekergették a játék beállításait, hogy megfejtették annak legnagyobb terhét. A Depth of Field Quality opció csökkentése számottevő teljesítményjavulást eredményezett, de még erős butítás után sem bírták 40 fps fölé vinni a Cities 2-t egy (nem győzzük hangsúlyozni) 4090-en.

A fejlesztők megígérték, hogy a jövőben finomítanak majd az optimalizáción, de láthatóan több dolguk lesz vele, mint gondolhattuk volna.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)