Mind tudtuk, hogy a Cities: Skylines 2 minimum gépigényénél feltüntetett GTX 970 nem sok mindenre lesz alkalmas. Abban a pillanatban, hogy valaki a legalacsonyabbnál komolyabb minőséget szeretne, és esetleg egy komplexebb várost is összerakna, a konfiguráció úgy fog letérdelni, mintha hátulról térdhajlaton rúgták volna.
A gépigény megtévesztő oldala még csak egy dolog, de a játék olyan borzasztó állapotban van, hogy egy 4090 is szenved vele. A fejlesztők és a kiadó is tisztában volt vele, hogy nem lesz ez így rendben, mégis piacra dobták a játékot.
A DSOGaming munkatára, John Papadopoulos szerint a Cities: Skylines 2 az év legrosszabbul optimalizált játékba.
"Elképesztő, hogy milyen borzalmasan fut az egész. Ha a városépítős cím még használna is Ray Tracinget vagy Path Tracinget, akkor nem is panaszkodnék, azok nagyon kemény terhelést rónak a hardverre, de nem, a Cities: Skylines 2 nem használja egyiket sem. Mégis mi a franc olyan nehéz ebben egy 4090-nek?"
Az alábbi videón látható, hogy egy 4090 átlag 20 fps körül bírja futtatni az egyébként üres pályát. Ugyan 4K-s felbontásról és magas grafikai beállításokról beszélünk, tényleg izgalmas kérdés, hogy mi is történik itt valójában.
A főmenünél mutatkozik meg igazán, hogy mennyire rossz a helyzet. A játék egy közepes méretű városkából renderel ki egy szeletet a Cities 2 menüjéhez, ahol az RTX 4090-es bizony pont úgy szenved, ahogy azt a fenti eredményből gondolhatnánk. A 2023-as év csúcskártyája bizony 10 fps sebességgel bírja kipakolni a képkockákat.
A DSO srácai addig tekergették a játék beállításait, hogy megfejtették annak legnagyobb terhét. A Depth of Field Quality opció csökkentése számottevő teljesítményjavulást eredményezett, de még erős butítás után sem bírták 40 fps fölé vinni a Cities 2-t egy (nem győzzük hangsúlyozni) 4090-en.
A fejlesztők megígérték, hogy a jövőben finomítanak majd az optimalizáción, de láthatóan több dolguk lesz vele, mint gondolhattuk volna.