Még akkor is, ha egy olyan hatalmas, alsó hangon is 180 órás szerepjátékról is van szó, mint a Persona 5 Royal, a karakterek idővel kifutnak a mondanivalóból. Mi lenne, ha ez változhatna a jövőben? Ezt a kérdést tette fel magának az Art From The Machine néven futó tehetséges modder is.
Fogta, és bekötötte az OpenAI ChatGPT rendszerét a The Elder Scrolls V: Skyrim VR verziójába, rávasalta az xVASynth nevű felolvasó programot, és hozzáadta a Whispert, ami képes az általa beszélt szöveget írott (a számítógép által értelmezhető) nyelvezetté fordítani.
Az eredmény pedig az lett, hogy a játékos a saját szavait használva beszélgethet az NPC-kkel, akiknek a szövegeit az MI generálja a kontextusól függően. Hosszas magyarázás helyett inkább meg is mutatnánk a felvételt, hogy hogyan is működik ez a gyakorlatban:
Az valószínűleg senkit nem lep meg, hogy a "szinkron" meglehetősen fura, a válaszok gépiesek, és az egész olyan természetellenesnek érződik. Egy nagyon régi játékról beszélünk, amire három keresztbekötött rendszert húztak rá, így nem váratlan, hogy az eredmény korántsem hibátlan.
Ettől függetlenül a mod bizonyítja, hogy az MI beépítése elképesztő lehetőségeket nyithat meg a szerepjátékok fejlesztői előtt, pláne, ha VR-szintű átélésről beszélünk. Elképesztő (és egy kicsit talán félelmetes) belegondolni, hogy mi lehetne az eredménye annak, ha egy nagy stúdió fektetne bele egy hasonló projektbe.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.