A Naughty Dog végül a Bungie tanácsára döntött úgy, hogy elkaszálja a The Last of Us Online fejlesztését, annak ellenére, hogy a játék állítólag ígéretes volt. Shuhei Yoshida, a korábbi PlayStation-vezető, a Sacred Symbols Podcast egyik interjújában árulta el, hogy kipróbálta a játékot, és szerinte nagyszerű volt, de a stúdió nem vállalta a live service modellhez szükséges hosszú távú elköteleződést.
Yoshida elmondása szerint a The Last of Us Online a Naughty Dog saját ötlete volt, akik a Factions multiplayer mód sikerére alapozva szerettek volna egy teljes értékű, folyamatosan frissülő online játékot létrehozni. A fejlesztés előrehaladtával azonban a Bungie (a Destiny széria tapasztalataira hivatkozva) felhívta a figyelmet arra, hogy egy ilyen projekt fenntartása óriási erőforrásokat emészt fel. Ez vezetett ahhoz a felismeréshez, hogy ha a Naughty Dog folytatná a munkát, az ellehetetlenítené más, már tervezett egyjátékos projektjeiket, például az Intergalactic: The Heretic Prophet című címre utalt Yoshida.
Bár korábban is voltak pletykák arról, hogy a Bungie közvetve szerepet játszott a projekt törlésében, Yoshida nyilatkozata az első hivatalos megerősítés erről. Az is világossá vált, hogy a Sony nem kényszerítette a belső stúdiókat a live service játékok fejlesztésére, de az ilyen elemeket tartalmazó projektek könnyebben kaptak zöld utat.
A The Last of Us Online törlésével a Naughty Dog most teljes figyelmét új, egyjátékos címek fejlesztésére fordíthatja, amelyek nyilván a stúdió hagyományos erősségeit képviselik.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!