Kicsit olybá tűnik, mintha átok ülne a World of Darkness univerzumához kapcsolódó szerepjátékos licenceken, hiszen egyrészt nagyon kevés alkotáshoz használják fel őket, másfelől az így készült játékok zöme fabatkát sem ér. Ami mégis jó és szerethető, az pedig akkorát zakózik a kasszáknál, hogy nézni is rossz. Miután a jogok a Paradoxhoz kerültek, úgy tűnt, jobbra fordulhatnak a dolgok, ám nagyobbat nem is tévedhettünk volna.
A 2004-es Vampire: The Masquerade - Bloodlines folytatása minden jel szerint a fejlesztői pokol mélyén rekedt, a Paradox még 2021-ben leváltotta az eredetileg megbízott stúdiót, és lassan két éve egy szót sem hallani a projekt felől. A Vampire: The Masquerade - Swansong, amit a Big Bad Wolf fejlesztett a Nacon felügyelete alatt, végül eljutott ugyan a megjelenésig, de nem sikerült felnőnie az elvárásainkhoz, holott nem is tettük elérhetetlen magasságba a lécet. Ennél is haloványabbnak bizonyult a Werewolf: The Apocalypse - Earthblood, amely két generációval ezelőtt sem váltotta volna meg a világot. De a battle royale műfajban próbálkozó Vampire: The Masquerade - Bloodhunt sem vitte sokra.
Meglepő módon a VR volt az a terület, ahol termett némi babér a World of Darknessnek, a 2021-es Wraith: The Oblivion - Afterlife ugyanis zömében pozitív értékeléseket kapott. A projektért felelős Fast Travel Games megmutatta, hogy ért a hangulatteremtéshez, rövidesen pedig bizonyíthatja, hogy nem egyszeri alkalomról volt szó. A csapat a Meta Quest 3 bemutatóján leplezte le következő játékát Vampire: The Masquerade - Justice címmel, mely még idén megjelenik, és Meta Quest 2-n, valamint PlayStation VR2-n is játszható lesz.
A belsőnézetes kaland cselekménynek Velence ad otthont, a történet főhőse a Banu Haqim klán egyik vérszívója, aki a halálimádó Hecata vámpírokkal akaszt tengelyt, miután meggyilkolták "nemzőjét" és elraboltak egy felbecsülhetetlen értékű ereklyét. A Banu Haqimról tudni kell, hogy a tagjai szigorú morális kódex szerint élnek, túlvilági létezésük célja a törvények betartatása és a törvényszegők megbüntetése.
Ebből fakadóan a feladatunk az lesz, hogy levadásszuk az elkövetőket, ám közben megőrizzük inkognitónkat a halandók elől, akik nem szerezhetnek tudomást valódi természetünkről. Ennek érdekében sűrűn kell majd használnunk természetfeletti képességeinket, amelyek az árnyékokban való rejtőzködéstől az ellenség vérének felforralásáig terjednek. Kapunk egy csuklóra szerelt számszeríjat is, aminek harcban, valamint a fejtörők megoldásában is jó hasznát vesszük majd. A képességek fejleszthetők a küldetések és meghatározott feladatok teljesítéséért kapott tapasztalati pontokból.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!