Azoknak valószínűleg nem kell bemutatni, hogy mi is az a toxikus viselkedés, akik gyakran megfordulnak multiplayer játékok chat-szobáiban. A legtöbb fejlesztőstúdió arra törekszik, hogy ezeknek a meglehetősen pusztító játékosoknak ne legyen lehetőségük a hangjukat hallatni, hiszen nem csak a közösséget rombolják, de egy adott cím élvezeti értékét is komolyan rombolhatják.
A Blizzard is fellép azok ellen, akik képtelenek betartani az emberi társas viselkedés legalapvetőbb normáit, ebben pedig újabban egy robot van segítségükre, aki kíméletlenül lecsap, ha valaki nem bír magával.
A Blizzard elnöke, J. Allan Brack egy videóban jelentkezett be, és ecsetelte, hogy mi várható a jövőben a stúdió háza táján. Amellett, hogy hírt adott arról, hogy idén teljesen ingyenes lesz a BlizzCon, azt is elárulta, hogy komoly fejlődést értek el a toxikusan viselkedő játékosok visszaszorításában.
Ez főként a nemrég a játékokba implementált gépi tanulással trenírozott robotnak köszönhető, mely a játékosok jelentései után segít kiszűrni a ténylegesen helytelenül viselkedő játékosokat, akiket ezután a cég megfelelően szankcionálhat. A robotot először az Overwatch és a Heroes of the Storm chatjein alkalmazták, azonban a nagy sikerre való tekintettel a World of Warcraft nyilvános csatornáira is ráengedték.
Brack elmondása szerint ennek köszönhetően 50 százalékkal esett vissza a toxikusan viselkedő felhasználók száma, és a beszélgetésekben drasztikusan lecsökkentek a sértegető, személyeskedő megjegyzések. Persze a legjobb az lenne, ha egyáltalán nem lenne ilyen robotokra szükség, de ha már ez a helyzet, mi üdvözöljük a jelenlétüket.