Hirdetés

A Blizzard dolgozói is elégedetlenek a botrányra adott céges válaszokkal

|

Komoly vádak érték az Activision-Blizzardot szexista munkahelyi kultúrájáért, amire a cég sok munkatársa szerint nem adtak megfelelő választ vezetőik.

Hirdetés

Egy darabig valószínű, hogy az Activision-Blizzardról nem valamelyik új játékuk, hanem a cégen belül uralkodó szexista munkakultúra, az arról szóló per és az ennek kapcsán kirobbant botrány kapcsán fogunk beszélni. Széleskörű a felháborodás a játékosok között is, ahogy a Blizzard korábbi kulcsfigurái sem hagyták szó nélkül az ügyet, de a cég jelenlegi alkalmazottai közül is rengetegen felszólaltak, a vezetőség nem megfelelő reakciójára irányítva a figyelmet.

Az Activision-Blizzard botrányra adott válasza elég felemásra sikerült, míg J. Allen Brack, jelenlegi Blizzard-elnök egy dolgozóknak küldött levelében a "rendkívül felkavaró" jelzővel illette a napvilágra került információkat és a cég egyik legfontosabb feladatának nevezte a munkahelyi kultúra javítását, addig egy másik vezető (szintén egy belsős e-mailben) azt írta, a per "torz és igazságtalan" képet fest a cégükről.

Hirdetés

Úgy tűnik, az Activision-Blizzard jelenlegi dolgozói körében kifejezetten ellenszenves, hogy a vezetőik nem álltak ki egyértelműen azok mellett, akik az egyenlőtlen és sokszor megalázó munkakultúra elszenvedői voltak, ennek az érzésüknek pedig többen publikusan is hangot adtak. Jeremy Feasel, a World of Warcraft egyik dizájnere ráadásul azt is elárulta, a Twitter-üzenetek mellett van, aki munkabeszüntetéssel is szeretne nyomást gyakorolni a döntéshozókra.

"Ma sokunk nem fog dolgozni, hogy szolidaritásunkat fejezzük ki a nőkkel, akik előléptek a történetükkel. Az ABK [Activision-Blizzard-King] által kiadott közlemények nem képviselik a mi véleményünket. Mi hiszünk ezeknek a nőknek és azon dolgozunk, hogy mi magunk is jobbak legyünk és másokat is felelősségvállalásra késztessünk. A tettek hangosabbak a szavaknál" - írta.

"Nagyon remélem, hogy a Blizzard kiad egy olyan közleményt is a helyzettel kapcsolatban, amivel egyet tudok érteni és támogatni tudom, és nem csak további jogi helyezkedésről szól. Mert az eddig elmondottak elfogadhatatlanok és nem képviselnek engem. És tudom, hogy nem egyedül én érzem így" - írja egy másik, a WoW szervereivel foglalkozó munkarárs.

"Az utóbi két évben velem nem történt semmi ilyesmi. De, és egy egy nagy de, hallottam horrorsztorikat, amik közül mindegyik igaz és nem szabadna figyelmen hagyni őket. A tény, hogy az ABK kétségbe vonta őket nem egyszer, hanem kétszer, elképesztő. (...) A válaszok, amiket az ABK adott, csalódást okoztak nemcsak nekem, de sok munkatársamnak is. Kérlek, tartsátok észben, hogy sok fejlesztő nem támogatja ezt és küzd a probléma ellen. Kérlek, legyetek megértők, sokunk mérges és frusztrált" - szólnak Elsbeth Larkin Twitter-üzenetei, aki a World of Warcraft készítéséhez használt szoftveres eszközökön dolgozik.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Brian Holinka, a Blizzard MMO-jának harcrendszeréért felelős dizájner így csatlakozott kollégáihoz: "Egy olyan munkahely része szeretnék lenni, ahol az emberek jól érzik magukat és önmaguk lehetnek. Az, ha valaki, bármilyen oknál fogva úgy érzki, hogy veszélyben van, csak azért, amilyen, egy tragédia. Hiszek azoknak, akik azt állítják, zaklatást éltek át. Elégedetlen vagyok a céges válaszokkal, amiket eddig adtak. Nem érzem, hogy ezek engem képviselnek, vagy azt, amiben hiszek. Sokan mondtuk ezt el belsőleg, úgy érzem, megéri ezt nyilvánosan is kimondani."

"Az utóbbi napok nagyon mérgessé tettek a cégre, aminek dolgozok, de büszkévé az emberekre, akikkel dolgozom. Mindenki összefog, meghallgatja egymást, felszólal a gyalázatos válaszok ellen, és tetteket követel. Itt vagyunk, mérgesek vagyunk, és nem lehet minket könnyen elhallgattatni." - írta Olivia Burkhart, a WoW egyik társproducere.

Steve Dausner, a World of Warcraft sztorijának egyik alkotója így fogalmazta meg a stúdión belüli hangulatot: "Most fel kell gyűrnünk az ingujjunkat és helyre kell hoznunk ezt a szart. Az egész cégnek. Az egész iparágnak. Nem közhelyekről és céges bullshit közleményekről beszélek. Hanem arról, hogy barátok és kollégák együtt dolgoznak, hogy gyökerestül szabaduljanak meg a gonsoztól. Ez fontos nekünk és nektek is."

Végül voltak többen is, akik az alábbi sablonüzenetet osztották meg. "A tweetjeim a saját nézeteimet és nem a cégét képviselik. Az AB [Activision-Blizzard] áldozatai mellett állok és elhiszem a történeteiket. Azt állítani, hogy ezek »nem tényszerűek« és »igaztalanok« pofonként hatnak a jelenlegi és a korábbi dolgozók számára és nem képviselik a központi értékeimet."

A fenti Twitter-üzeneteket összegyűjtő PC Gamer egyébként a fejlesztő-kiadót hivatalosan is megkérdezte róla, mit gondolnak dolgozóik iállásáról a közleményeikkel szemben, de eddig nem adott választ az Activision-Blizzard.

Indítottunk egy szavazást arról, hogy fogyasztóként mennyire érzitek fontosnak a vállalati kultúra és biztonságos körülmények kérdését a játékiparban, adjátok le a voksotokat és beszélgessünk a kommentek között!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)