Gyakori a játékiparban, hogy egyes projekteken az átlagosnál jóval tovább dolgoznak vagy éppen újratervezik a koncepciót, több példát is szedtünk össze tavaly, amelyek közül a Dead Island 2 vagy éppen a Skull & Bones már látszólag sínen van. Van azonban egy cím, ami alatt a legjobban rezeg a léc: a Beyond Good & Evil folytatása 2008 óta nem tudott megjelenni, és csak néha ad magáról egy-egy bizonytalan életjelet - legutóbb idén augusztusban kapott vezető írót a projekt.
Az, amelyik az évek során komoly fejlesztői pokolba került: otthagyta a fedélzetet a szexuális zaklatással vádolt Michael Ancel és a jelentések szerint a fejlesztők minden nap attól rettegtek, hogy a Ubisoft egyszerűen kukázza a munkájukat. A bizonytalanságot nagyban fokozta, hogy a közelmúltban a vállalat négy játékot is elkaszált, ám elvileg a Beyond Good & Evil 2 nem volt köztük.
Meglepő módon tehát a folytatás még mindig készül, amelynek köszönhetően sikeresen megdöntött egy rekordot, ami vagy pozitív, vagy negatív, ezt a jövő dönti el: a Beyond Good & Evil 2 ugyanis a leghosszabb ideje fejlesztésben lévő videojátékként kerülhet be a Guinness rekordok könyvébe.
Eddig a Duke Nukem Foreveré volt ez a titulus, amely a bejelentése után valamivel több, mint 14 évvel jelent meg, azonban a GamesIndustry.biz egyik munkatársa, Brendan Sinclair nemrég felhívta rá a figyelmet Twitteren, hogy bizony a Beyond Good & Evil folytatása megelőzte Duke Nukemet.
"A Duke Nukem Forever 1997-es bejelentésétől a 2011-es megjelenéséig 5156 nap telt el, az első Beyond Good & Evil 2 trailer megjelenése óta pedig 5234 nap."
Hogy a Beyond Good & Evil 2-vel mi a helyzet jelenleg, azt nem tudni, de a Ubisoft másik hányatott sorsú játéka, a Skull & Bones megjelenését pár napja csúsztatták át 2023-ra. Nem jó kilátások.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.