A gaming sajtó kezdettől fogva igyekszik a maga eszközeivel hozzájárulni ahhoz, hogy a játékosok vásárlás előtt kellően átgondolt döntést tudjanak hozni. Ezzel összefüggésben az újságírók rendszerint a megjelenés előtt megkapják a játékokat, hogy még azelőtt elkészíthessék írott vagy videós tesztjüket, kritikájukat, bemutatójukat, hogy az adott cím felkerülne a boltok polcaira.
Időnként előfordul azonban, hogy a kiadók vagy a fejlesztők más úton járnak, és csak a megjelenés után adnak hozzáférést. Ennek számos oka lehet a szerverek egységes indulásától a spoilerek elkerüléséig, de ha rosszmájúak akarunk lenni, akkor az is felmerülhet, hogy az érintettek nem bíznak kellőképp az alkotásukban.
Hogy a Starfield: Shattered Space esetében pontosan mi állhat a háttérben, egyelőre nem tudjuk, de miután az amerikai IGN munkatársa, Dan Stapleton megosztotta a BlueSky-on, hogy ők nem számíthatnak korai hozzáférésre, mi is megkerestük a Bethesdát. A kiadó munkatársa megerősítette, hogy ezúttal nem lesznek korai tesztkódok, s bár nem bocsátkozott részletekbe, a talány megfejtése is ott rejtőzhet a válaszában. Tudniillik az újságírók olyan verziót (Premium Edition) kaptak, amelynek birtokosai a premier napjától nyúzhatják a szóban forgó kiegészítőt. Innen nézve simán elképzelhető, hogy a Bethesdának ez a megoldás volt a legpraktikusabb, hiszen nem kell újabb köröket futnia a kódokkal (amelyeknek egyébként van költségük is), másfelől pedig attól sem kell tartania, hogy valaki NDA-t szegve idő előtt elspoilerezi a történt fordulatait.
A Shattered Space ugyanis erőteljesen épít a sztorira, amelynek középpontjában a titokzatos House of Va'ruun frakció anyabolygóját, a Va'ruun'kait sújtó anomália áll. A Bethesda szerint a kiegészítő a stúdió legnagyobb és legjobb The Elder Scrolls, illetve Fallout bővítményeivel állítható párhuzamba, s bár menet közben akármikor elhagyhatjuk a planétát, a kapcsolódó küldetések sosem kényszerítenek erre.
A Starfield: Shattered Space szeptember 30-án érkezik PC-re és Xbox Series konzolokra.