Jóllehet, a rajongók nem erre vágytak, az Electronic Arts mégis a Battlefield 2042-t használta arra, hogy élesben demonstrálja, miként lehet egy évtizedeken át gondosan építgetett franchise-t villámgyorsan beleállítani a földbe. Persze élénken emlékszünk mind, hogy Battlefield V, a Battlfield 1 és még korábban a Battlefield 4 sem volt makulátlan a rajt pillanatában, ám az alapok többé-kevésbé rendben voltak, tehát volt esély rá, hogy a kármentő akció eredményes legyen. Az is lett.
A kampányt elhagyó, kizárólag multiplayer játékmódokra fókuszáló Battlefield 2042 azonban más tészta, amilyen ütemben fogynak a játékosok, félő, hogy teljesen elnéptelenednek a szerverek, mire helyrepofozza a DICE. Már ha egyáltalán képes rá.
Az EA láthatóan igyekszik minél kevesebbet kommunikálni a játék körüli problémákról, hátha megfeledkezik róluk a világ, de jelzésértékű, hogy a kiadó nem hajlandó nyilvánosságra hozni az eladási számokat, még a negyedéves pénzügyi jelentésből is kihagyta, mindössze annyit ígér, hogy a DICE majd helyrehozza a dolgokat.
Házon belül viszont egészen másfajta diskurzus zajlik, mint arról a megbízható iparági forrásokkal rendelkező, és értesüléseit lelkesen kiszivárogtató Tom Henderson az XFire oldalán publikált írásában rámutatott. Ebből szemlézünk a továbbiakban.
Tudomása szerint február 15-én húszperces(!) megbeszélést tartott az EA vezetősége arról, hogy mi siklott félre a Battlefield 2042 rajtjakor, illetve milyen jövő vár a játékra és magára a Battlefield franchise-ra. Laura Miele CSO (Chief Studios Officer) szerint fontos elismerni, amikor hibáznak, és a Battlefield 2042-vel valóban alulmúlták a játékosok elvárásait és a sajátjaikat is. Ezután több hátráltató tényezőt is megnevezett a Frosbite motortól a pandémián át a temérdek bugig. De ami igazán megmosolyogtató, még a Halo Infinite-et is a kudarc okai közé sorolta.
Miele szerint kezdett eljárni az idő a Frostbite felett, ezért muszáj volt gatyába rázni a motort, és ez akkora feladat volt, mintha egy vadonatúj motorra álltak volna át. Henderson úgy tudja, hogy a folyamat több mint másfél évet vett igénybe. Emellett a járvány következményeire is kitért a CSO:
Mintha nem okozott volna elég nehézséget a projekt innovatív és ambiciózus mivolta, félúton egy világjárvány kitörésével is meg kellett küzdenünk. A csapatoknak otthonról kellett dolgozniuk, ezért sokkal több változóval kellett számolnunk a fejlesztés során, mint korábban bármikor.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
Ami a bétát illeti, Miele kiemelte, hogy pozitív visszacsatolást is kapott a csapat, egyes játékosok úgy érezték, hogy a Battlefield végre ismét magára talált. De persze jóval több panasz érkezett a build csiszolatlan állapota és a rekordszámú bug miatt, amin a megjelenésre sem tudott érdemben javítani a DICE. Ezzel együtt is jónak ítélte a kiadó a korai kritikákat, ám a Halo Infinite free-to-play többjátékos részének váratlan rajtja készületlenül érte őket, és ártott a Battlefield 2042-nek, mivel hozzá képest kimondottan összeszedett állapotban látott napvilágot, és ez kedvezőtlen színben tüntette fel a DICE lövöldéjét.
Miele elismerte, hogy a DICE játékai mindig is bugosan jelentek meg, és a Battlefield 2042 problémáit kezelhető mértékűnek gondolták, csakhogy időközben megváltoztak a játékosok elvárásai a szolgáltatásként működő játékokkal szemben, ezért hiba volt a megszokott sztenderd szerint eljárni. Természetesen jönni fognak az ígért javítások (köztük a hírhedt ponttábla), és a specialisták rendszere is átdolgozás elé néz, de a továbbiakban kiemelt figyelmet szánnak majd annak, hogy a közösséggel együttműködve tereljék vissza a helyes útra a Battlefield 2042-t. Végezetül változtatni fognak azon, ahogy eddig a Battlefieldek fejlesztése zajlott, a csapatokat átstrukturálják, hogy a folyamat simább legyen. Hogy mindez a gyakorlatban miként fest majd, azt Henderson sem tudja még.