Januárban írtunk róla, hogy milyen találékonyan hívták fel a fejlesztők figyelmét a Souls-játékokban rejlő súlyos biztonsági résre, amely érintette a Dark Souls: Remastered, a Dark Souls II, a Dark Souls III és a Dark Souls: Prepare to Die Edition PC-s változatainak többjátékos módját.
A hiba egy úgynevezett RCE, azaz Remote Code Execution sérülékenység volt, amelyen keresztül akár az egész számítógépünk felett is átvehetik az irányítást a hackerek. A FromSoftware ennek hatására nekiállt dolgozni a hiba elhárításán és lekapcsolták a szervereket bizonytalan ideig.
Időközben pedig megjelent a stúdió eddigi legambiciózusabb játéka, a GOTY-esélyes Elden Ring, ami érthetően elvonta az erőforrásokat, viszont ez azt jelenti, hogy az elmúlt évtized egyik legnagyobb hatású sorozata hónapok óta nem működik rendesen PC-n. A PC Gamer korábban többször is megkereste a Bandai Namcót azzal kapcsolatban, hogy mikor lesz megoldás, de nem kaptak választ.
Így jutottunk el mostanáig, amikor is a közösség kétségbeesése közepén az egyik Reddit-felhasználó, bizonyos Relevant_Heart_1751 megérdeklődte a kiadótól, hogy mikor indulnak el újra a szerverek. Emberünk pedig végre kapott választ a Bandai Namco ügyfélszolgálatától:
"Örömmel megerősíthetem, hogy a fejlesztők aktívan dolgoznak a kérdéses probléma megoldásán és a PC-s Dark Souls szerverek mielőbbi újraindításán. Egyelőre nincs becslésünk arra vonatkozóan, hogy ez mikorra várható".
Ez jelenthet némi reményt a játékosok számára, ugyanakkor továbbra is kész rejtély, hogy a fejlesztő és a kiadó miért hagyta, hogy idáig húzódjon az ügy. Bár érthető, hogy a FromSoftware és a Bandai Namco első számú prioritása az Elden Ring volt, viszont az szomorú, ahogyan eközben parlagon hagyták azokat a játékaikat, amik lényegében lehetővé tették az Elden Ring megvalósulását.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!