Ellenben egy jó hosszú cikkben értekezik minderről a Baltimore Sun két újságírója, Jamie Smith Hopkins és Allison Connolly. Kutakodásuknak köszönhetően nyilvánosságra került, hogy a történtek után egyes, főleg Marylandben és környékén székelő cégek igen jó hasznot húztak a növekvő nyugtalanság és pánik okozta nemzetbiztonsági költekezésből.
Számos céget bíztak meg ugyanis új technológiák kifejlesztésére, kutatások indítására és még sorolhatnánk. A Hunt Valley-ben található BreakAway videojáték dizájnnal foglalkozó vállalat 2001-ben 20 alkalmazottat foglalkoztatott. Ekkor nagyrészt szórakoztatóipari termékeket állítottak elő. Szeptember 11. után a cég profilt váltott, s most nyolcvan százalékban védelemmel és nemzetbiztonságggal kapcsolatos szoftverek fejlesztésével foglalkozik. Az alkalmazottak száma százra nőtt, akik nagy része olyan játékok tervezésével foglalkozik, amelyek háborús- és katasztrófahelyzetek bekövetkezésére készítik fel a "játékosokat". "A szeptember 11-i események óta robbanásszerűen megindult a videojátékok 'komoly oldalának' fejlődése." - mondta a cég elnök-vezérigazgatója, Doug Whatley.
A 9/11 hatása a játékiparra
Játékipari következményei vannak a pont ma ötödik éve történt World Trade Center ellen elkövetett terrortámadásnak - bár az esemény terrorizmussal összefüggésbe hozható részével kapcsolatban erős viták alakultak ki, mi most ezektől eltekintenénk.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés