Egy ideje már minden létező statisztika azt támasztja alá, hogy a digitálisan terjesztett játékok aránya messze túlszárnyalja a kézzelfogható adathordozón forgalomba hozott társaiként, és ahogy nyílik az olló közöttük, úgy tartja egyre kevesebb kiadó szükségesnek, hogy dobozos alternatívát is kínáljon. Vagy ha kínál is, akkor csak félmegoldást, tehát aki úgymond feltenné a polcra a játékot, csupán egy üres műanyagdobozt helyezhet a többi mellé, lemez nélkül.
A PC-s tábornak persze a dobozba rejtett letöltőkód nem újdonság, ám a konzolos felhasználók, akik egy része rendszerint továbbadja a játékot és az árát beleforgatja a következő vásárlásába, nincsenek ahhoz szokva, hogy a Blu-ray korong helyén egy cetlit találjanak a rányomtatott feloldókulccsal.
Márpedig a május 2-án érkező Redfall kapcsán ezzel fognak szembesülni, mert a játék GYIK-jában nemcsak a PC-s kiadásra vonatkozóan írják, hogy a doboz Steam-kódot rejt, hanem az xboxost illetően is, hogy Xbox Play Anywhere kulcsot találunk benne. Az utóbbi ugyebár mind Xbox Series X|S konzolokon, mind pedig PC-n hozzáférést ad a játékhoz.
Egyelőre nem tudni, hogy a Microsoft Gaming alá tartozó Bethesdának a későbbi játékaival is hasonló tervei vannak-e, vagy a még single-player módban is állandó internetkapcsolatot követelő Redfall kivételes esetnek számít, de még ha az utóbbiról is van szó, kétségtelenül rossz szájízt hagy a vásárlóban.