Dacára annak, hogy az asztali szerepjáték alapján készült első Shadowrun videojáték 1993-ban még SNES-en debütált, a cyberpunkot és a fantasyt ötvöző világba helyezett alkotásokat az elmúlt 15 évben nélkülöznie kellett a konzolos közösségnek. A 2007-es multiplayer fókuszú, és valójában nem túl sikeres Xbox 360-, illetve Windows Vista-exkluzív Shadowrun óta megjelent alkotásokat már kifejezetten PC-re tervezték, s bár idővel mobilokra, tabletekre is ellátogattak, a Microsoft, a Nintendo és a Sony konzoljai kimaradtak a buliból.
Ebben az időszakban négy Shadowrun játék jelent meg, közülük háromért (Shadowrun Returns, Shadowrun: Dragonfall és Shadowrun: Hong Kong) a Harebrained Schemes felelt, és abban, hogy kimondottan jól sikerültek, kulcsszerepet játszott, Jordan Weismann, aki maga is egyike volt az asztali szerepjáték alkotóinak. Ezzel szemben a Cliffhanger Productions által jegyzett Shadowrun Chronicles: Boston Lockdown csupán hét hónapig húzta, mert a fejlesztők kizárólag online játékra licencelték a jogokat a Microsofttól, tehát akkor is menniük kellett volna a szervereknek, amelyek fenntartását alig fedezte a bevétel, ha a játékosok szólóztak.
Weismannék trilógiája viszont mind a kritikusok, mint a játékosok szemében bizonyított, és ez, valamint a későbbi BattleTech sikere elég is volt ahhoz, hogy a Paradox Interactive felvásárolja a stúdiót. Ráadásul úgy fest, hogy nemsokára újabb közönség állhat zsoldosnak, bandázhat orkokkal és trollokkal, illetve merészkedhet be kezdő dekásként a Mátrixba.
Shadowrun Returns, Shadowrun: Dragonfall – Director’s Cut, and Shadowrun: Hong Kong – Extended Edition have been rated for consoles in Taiwan.
— Gematsu (@gematsu) March 31, 2022
Read more on each game here:
Returns: https://t.co/BkKZgfQtAW
Dragonfall: https://t.co/ERj30O8xA9
Hong Kong: https://t.co/xtEypvFMuT pic.twitter.com/uzlmssejla
Mint azt a Gematsu észrevette, a Shadowrun Returns, a Shadowrun: Dragonfall - Director's Cut, valamint a Shadowrun Hong Kong - Extended Edition korhatár-besorolása megtörtént Tajvanon, méghozzá Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One és Xbox Series X|S konzolokra. Az még nem világos, hogy a Paradox külön-külön adná ki a játékokat, vagy inkább egybecsomagolja a trilógiát, de igazság szerint mindkét megoldásra nyitottak vagyunk.