The Settlers
Csak nem egy újabb Ubisoft játék, ami valahogy nem akar összeállni? Sajnos de. A The Settlers sorozat jogai 2001 óta vannak a kiadónál, a fejlesztést pedig a kezdetektől fogva a Blue Byte végzi, viszont az utolsó rész 2010-ben jelent meg, a széria azóta pihen. (A Champions of Anteria lett volna a nyolcadik rész, de a fejlesztők is rájöttek, annyira eltértek a sorozattól, hogy vétek lenne ráaggatni a The Settlers nevet).
2018-ban, a gamescom során nagy örömmel fogadtuk a hírt, hogy készül egy reboot, amely teljesen felfrissíti a szériát. Még videót is mutattak belőle, ami egy nagyon ígéretes, könnyed stratégiai játékot vázolt fel. 2019-ben aztán újabb előzetes érkezett, ami egyben azt is belengette, hogy 2020-ra várhatjuk a megjelenést. A fejlesztők az elejétől fogva nyíltan akartak kommunikálni, külön weboldalon részletezték elképzeléseiket, aztán 2020 nyarán, miután az E3-on szó sem esett a projektről, bejelentették, hogy bár a tesztelők szerint is jó úton járnak, kivételes élményt szeretnének nyújtani, minek következtében további tájékoztatásig elhalasztják a megjelenést. Megígérték, hogy csatornáikon folyamatosan kommunikálnak, de ehhez nem tartották magukat - nem csak az oldal, a Twitter-csatorna sem frissült azóta.
Everywhere
Leslie Benziesnek rengeteget köszönhet a játékipar - ő volt az, aki a Grand Theft Auto III óta vezető fejlesztőként gondozta a sorozatot, producerként ápolgatta a Manhuntokat, a Red Dead Redemptiont, az L.A. Noire-t, a Max Payne 3-at, és egészen a Grand Theft Auto V megjelenéséig a Rockstarnál maradt. Aztán 2014-ben szabadságra ment, majd 2016-ban búcsúzott egykori munkahelyétől, és egy 2019-ig húzódó perben próbálta meg az elmaradt fizetését visszaszerezni. Ez végül közös megegyezéssel zárult.
Időközben azért nem tétlenkedett, új stúdiókat alapított. 2017-ben jelentette be, hogy egy forradalmian új játékélményt kínáló, az Amazon Lumberyard motorját használó alkotáson dolgozik, melyet több stúdió fejleszt együttműködésben - az egyiket a Crytek Hungary volt alkalmazottai alkotják, és Budapesten működik. Időközben annyi fejlemény történt, hogy a Covid19 járvány kitörésekor mind a magyar, mind az Edinburgh-i csapat otthoni munkavégzésre váltott, a motort pedig Unreal Engine-re cserélték. Azt, hogy egyáltalán milyen játék lesz az Everywhere, még csak nem is sejtjük, de ha maradtak az eredeti tervek, nyílt világra és szabadságra számíthatunk.
Lords of the Fallen 2
A CI Games kevésbé rossz termékeinek egyike a Lords of the Fallen, igaz, ezt részben a Deck13 Interactive készítette, nem belsős projekt volt. Talán ez az egyik oka annak, hogy nehezen akar elkészülni a folytatás, amiről először 2014 decemberében tettek említést, amikor is 2017-es megjelenést vetítettek előre.
Szó volt arról, hogy a fejlesztést a CI Games maga vállalta el, aztán 2018-ban a Defiant Studiosra ruházta át a feladatot, majd miután a fejlesztőcsapat egy kiábrándító demóval állt a kiadó elé, végül 2020 tavaszán egy frissen alapított, belsős stúdiónál, a Hexworksnél landolt a projekt. Mivel a fejlesztést akkor kezdték, nem meglepő, hogy még nem ért véget. Ismerve a CI Games munkásságát, nem merjük elképzelni, mit villanthatott a Defiant, ha az a középkategóriában versenyző csapatot sem tudta meggyőzni, de bízunk benne, hogy most sikerült jól dönteni, és pár év múlva újabb soulslike-ban kaszabolhatunk.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.
The Talos Principle 2
Nem gondoltuk volna, hogy az agyatlan hentelésről szóló Serious Sam játékok után a Croteam minden idők egyik legjobb belső nézetes logikai játékát hozza el nekünk, de a 2014-es The Talos Principle fantasztikus lett. Még 2016 májusában jelezte a csapat, hogy folytatást készít, de aztán a fókusz átkerült a Serious Sam 4-re, a projekt háttérbe szorult.
2020 szeptemberében, egy nappal Sam újbóli eljövetele előtt Jonas Kyratzes, a Croteam írója elmondta, a The Talos Principle 2-ről sem mondtak le teljesen, de a sztorit nehéz volt megírni, miután az első részben olyan jól lekerekítették. Elismerte, a fejlesztést egyéb játékok lassították, de most már erre koncentrálnak. Kíváncsian várjuk az eredményt.
Deep Down
Egy teljes generáció lepörgött azóta, hogy a Capcom 2013 februárjában, a PlayStation Meeting során megvillantotta a Deep Downt, amit a Street Fighter széria miatt ismert Yoshinori Ono vitt. A játék a kimondottan a PS4-re tervezett Panta Rhei motort használta, és az akkor látott bemutató meggyőző volt.
2013-ban még egy free-to-play játék lehetett volna, amit a PS4 japán debütálásakor egy nyílt béta keretében próbálhattunk volna ki, de közben a fejlesztők ötleteltek még, és úgy látták, egy tartalmasabb játékot szeretnének tálalni, ami hosszútávon is csábító marad. Ono 2019-ben nyilatkozott róla újra, akkor elmondta, hogy nem mondtak még le róla teljesen, ezzel lényegében megerősítve, hogy polcra tették, és nem fogják a közeljövőben elővenni. Ő egyébként már nem is dolgozik a Capcomnál, ami ugyan nem jelenti, hogy a projektet is leállították, de nem is egy biztató jel.
Van még valami, amit ti nagyon vártok, de csak nem akart elkészülni eddig? Írjátok meg kommentben!