Az úgynevezett artifact rendszer lett volna a Heroes of the Storm megoldása a League of Legends rúnarendszerére, viszont a vitatott funkciót szó szerint megvétózta a közösség, mikor hevesen tiltakozni kezdtek ellene. Ez és az egyensúlyproblémák együttese miatt a Blizzard gyorsan úgy döntött, hogy hanyagolja a megoldást.
A Blizzard szóvivője azt írta a Battle.net ide kapcsolódó bejegyzésében, hogy az artifact rendszert úgy tervezték meg, hogy értelmes aranyköltési lehetőség legyen, valamint a karaktereket is egyedibbé varázsolhassuk. Szerették volna az alfa változatban tesztelni, hogy beválik-e, azonban több gond is felvetődött - beleértve a balanceolási gondokat és az új játékosok igazságtalan előnyét -, amelyek nyilvánvalóvá tették, hogy a funkció nem működik rendeltetésszerűen.
Ennek eredményeként úgy határoztak, hogy eltávolítják a Heroes of the Storm következő frissítésével a rendszert, de továbbra is keresik azokat a lehetőségeket, amikkel a játékosok szórakozva költhetnek aranyat, elkerülve azokat a problémákat, amiket az artifact rendszer produkált. A Blizzard egyébiránt javított a fejlődésen is, a 4-es szint sokkal gyorsabban elérhető, mint korábban.