Egy álmos nyári napon kaptunk egy pergament, hogy készüljünk fel Azeroth legnagyobb versenyére, ahol lovagok küzdenek majd az életükért és a dicsőségükért. A csomagot nem tudtuk mire vélni, gondoltuk, a Blizzardnak már túl sok lett a szerepjátékból, aztán megérkezett a bejelentés, hogy érkezik a legfrissebb Hearthstone-kiegészítő, amely majd a feje tetejére állítja a játékot, és kiráz minket a pénztárcánkból. Nem mondom, hogy ez utóbbi nem sikerült.
Főszerepben a hősök
Az új kiegészítő témája nagyjából megegyezik a World of Warcraft: Wrath of the Lich King - Call of the Crusade tartalmával. Lovagok érkeznek a világ minden részéből, hogy az arénában tesztelve erejüket és társaikét, kiderítsék, hogy ki a legerősebb. Ezúttal mondjuk a sztori végén nem vár minket egy hadjárat a Lich King ellen, de a lényeg ugyanaz. Kaptunk 132 új kártyát, melyek között akadnak harcosok, lovagok, varázslók és különféle szörnyek a Warcraft világából.
Az új lények és varázslatok alapvetően jól illeszkednek a Hearthstone készletébe, nem ütnek el annyira az alapvető lapoktól, mint a GvG gépharcosai vagy a Naxxramas élőhalottjai. Mondjuk mindez csak körítés, mert a kiegészítőn jól látszik, hogy a játékos hősök képességeivel való interakció állt a középpontban. Egy új kulcsszó, az Inspire szerepel a lapok többségén. Ez egy olyan hatást takar, ami akkor jön létre, amikor a játékos elhasználja hősének képességét. Például a druida egyik új háziállata, a Savage Combatant minden alkalommal plusz két sebezést kap a körre, amikor Malfurion Shapeshift képessége aktiválódik. A Lowly Squire egy sebzéssel gazdagodik, a Coliseum Manager visszatér a kezedbe, a Thunder Bluff Valient pedig plusz két támadást ad minden totemednek, ha használod hősöd varázslatát. A Blizzard olyannyira középpontba akarta helyezni ezt a mechanikát, hogy még olyan kártyákat is kiadott, melyek erősítik, vagy teljesen lecserélik a hős képességét. Mivel a Hero Power az egyik legérdekesebb eleme a játéknak, nagyon vártunk már ilyen lehetőségeket.
Párbajra
Míg az Inspire és a Hero Powerekkel való interakció egy kellemes újdonsága volt a kiegészítőnek, addig az új mechanika, a Joust jótékony hatásai már erősen vitathatók. Ennek az új mechanikának a lényege, hogy a Joust-képes kártyák kihúznak egy-egy véletlenszerű lapot saját és ellenfelünk paklijából. Ha a mi kártyánk manaköltsége volt nagyobb, akkor a Joustot előidéző lény kap valamilyen bónuszt (Divine Shield, Windfury, több sebzés stb.), ha fordított a helyzet, akkor semmit. A két felmutatott lap ezután visszakerül a pakliba, és folytatódik tovább a játék. A Blizzard ezzel egy új véletlenszerűségre építő mechanikát mutatott be, amely már kezdi átbillenteni a szerencse oldalára a játéktudás és mázli mérlegét. Az ilyen random hatásoknak megvan a varázsa, és hozzátesznek a játékélményhez, de rettenetesen frusztráló tud lenni, hogy az ellenfél alapvetően gyámoltalan és drága Master Joustere (önmagában egy 5/6 test) hirtelen Divine Shieldet és Tauntot kap, mert úgy adta ki a kocka. Ezzel könnyen meg lehet fordítani egy alapvetően vesztett helyzetet, és ez csak azért szomorú, mert így az ügyesebb játékost Fortuna asszony vágja orrba.
Kocsmai verekedés a kincsesládáért
A The Grand Tournament a rangsorolt rendszert is feldobta egy aprósággal: minden szezon végén kapunk egy kincsesládát, amiben lehetnek spéci lapok, arany és homok a kártyák összerakásához. A dobozka tartalma attól függően változik, hogy mennyire voltunk ügyesek az adott hónapban, és ha elértük legalább a 20. rangot, akkor természetesen az adott szezon kártyaháttere garantáltan ott lapul majd a kincsek között. Ezzel és a rengeteg új lappal bőven elszórakozunk majd a következő tartalomig. Megint lesz mire elköltenünk a fagyipénzt (és a szomszédét is).
A teszteléshez használt pakli:
Priest:
A decklist eredeti alkotója: Kolento