Hirdetés

Hearthstone: Heroes of Warcraft teszt

|

Gyűjtögetős kártyajáték a Warcraft univerzumában - ilyen az, ha a Blizzard 19-re lapot húz.

Hirdetés

Amikor 11 évesen néztem, ahogy hatalmas infernálok zuhannak katonáimra, azt gondoltam, ennél lenyűgözőbb látvány nincs a világon (rácsodálkozásom közepette természetesen szétcincált az ellenfelem, de ez egy másik sztori). A Warcraft III-ban olyan csatákat vívtam, melyeket azóta egyetlen játék sem volt képes visszaadni. Most ugyanazt az élményt kapom, amikor egy kártyalapot hajítok az asztalra, és nézem, ahogy ellenfelem murlochadát könyörtelenül mossa el jégviharom ereje. Igen, még mindig egy kártyajátékról beszélünk.

Mutasd, mid van, kocsmáros!

A Hearthstone: Heroes of Warcraft a Blizzard első megjelenése a free-to-play piacon, de máris leiskolázták az összes veteránt. A Warcraft univerzumára épülő gyűjtögetős kártyajáték lényege, hogy mindenki számára könnyedén elérhető, gyors és pörgős, komoly taktikai mélységgel rendelkezik, mégis pár meccs alatt megtanulható. Ez mind nagyon jól hangzik, sok versenytársa érvelt is már hasonló szlogenekkel, csak egy probléma volt: eredetileg nem számítógépekre tervezték őket. A legtöbb online kártyajáték egy már létező szabályrendszert próbált „adaptálni” a monitorokra, ami a fejlesztők kezét komolyan megkötötte. Nem állítgathatták a lapok értékeit szabadon, nem találhattak fel külön szabályokat, nem vezethettek be olyan véletlenszerű eseményeket, melyeket a rendszernek kellett volna kiszámolnia. A Blizzard ezt nagyon jól tudta, felépítettek hát egy olyan kártyajátékot, melyet az alapjaitól kezdve számítógépekre terveztek, véletlenszerű hatásokkal és elképesztő hangulattal. A Hearthstone így gyakorlatilag egy körökre osztott stratégiai játékká vált, amiben semmit sem ér az, ha valaki másodpercenként 600 klikkelésre képes.

Mit rejt a cipősdoboz

A játék stratégiai mélységét a fejlesztők nagyon ügyesen bújtatták a kellemes hangulat és a kiváló zene rajzfilmszerű köntösébe. Amint belépünk a játékba, Hearthstone kocsmárosának hangja fogad bennünket, na meg első ellenfeleink, akiket már mind jól ismerhetünk a Warcraftból. Persze ezek csak NPC-k, akiket nagyon egyszerűen legyűrhetünk majd (még Illidan is gyorsan elesik, nem kell megijedni a „nem vagy felkészülve” dumától), és ezután megkapjuk első játszható hősünket, néhány Basic-lappal, melyekkel akár már emberek ellen is kipróbálhatjuk magunkat. Ennek ellenére én azt javaslom, hogy – tekintve a szegényes kezdőkészletet – azért legalább kedvenc hősünkkel érjük el a tízes szintet a gépi ellenfelek ellen, ekkor ugyanis az adott kaszt minden Basic-lapja elérhetővé válik.

Egy pakli harminc lapból kell, hogy álljon, ami elsőre soknak tűnhet, de ahogy belemélyedtek majd a játékba, előbb-utóbb szűkösnek fogjátok érezni a keretet. Persze a 30-as határ nem véletlen: így mindenki kénytelen ugyanakkora készlettel játszani, nem fog egy hihetetlen profi játékos két kör alatt kisemmizni egy olyan csomaggal, amiben minden eshetőségre lapul nála valamilyen válasz. A pakliépítést egyébként a már említett kocsmáros is segíti. Ha elakadunk, és nem tudjuk, mi kellene még a készletbe, a „Suggest a card” gomb megnyomásával már jön is a vidám törpe, aki megmutatja. Akár teljesen rá is bízhatjuk a pakli építését, de ezt nem ajánlanám... (sok ser van már abban a barátságos szakállasban).

A hadszíntér egy asztal

Miután elkészült a pakli, csatába szállhatunk a gép vagy valódi játékosok ellen is. Ha utóbbit választjuk, két opciót kapunk. Játszhatunk normál meccset a móka vagy egy új pakli kipróbálása kedvéért, de akár a rangsorolt mérkőzésekbe is beszállhatunk, ahol már tétje van a játéknak. A Hearthstone Ranked létrája 25+1 fokból áll, mindenki a 25-ön kezd, aztán mehet a Legendary rang felé. Mindeközben elképesztően kellemes harcokat élhetünk majd át. Többféle kártyaasztal fogad minket ellenfelünk megérkezése után. A helyszínek ismerősek lesznek a Warcraft- vagy WoW-játékosoknak: Stormwind, Orgrimmar, Pandaria vagy Stranglethorn Vale mind egy-egy táblaként elevenedik meg előttünk. Miközben ellenfelünk a következő lépését tervezgeti, lehet az emberek városának csodaszép griffmadarát piszkálni, aki csőrével igyekszik elhessegetni egerünket, amely zavarja őt az alvásban.

Bármerre is nézel, az apró csatatéren minden mozog, él, beleértve hőseinket is, akik beszólogathatnak egymásnak, vagy jelezhetik egy halk „oopsz”-szal, ha éppen elbaltáztak egy lépést. A kártyák többsége is csodaszép animációt kapott. Egy Blizzard-lap kijátszásakor pusztító jégvihar csap le az ellenfélre – egy egyszerű kétpontos sebzés minden lényre, mégis olyan durva látványban lehet részünk, mintha a World of Warcraftban lőttük volna el ugyanezt. A Twisting Nether kijátszásakor szó szerint fekete lyuk nyílik a táblában, elnyelve minden lapot az asztalon. Ennél látványosabbat kártyajátékban még sosem láttál.

Ki fog fizetni?

A minőséget meg kell fizetni, mondják sokan. Nem úgy a Blizzard, aki egy fityinget sem vár játékosaitól. A Hearthstone-ban jelenleg minden ingyenesen elérhető. A játékosok mindennap kapnak egy küldetést, melynek teljesítéséért 40 vagy 60 arany üti a markukat, ráadásul minden harmadik győzelem jutalma 10 arany. Egy jobb játékos naponta vehet magának egy 100 aranyba kerülő kártyacsomagot, ráadásul a Heathstone legizgalmasabb játékmódja, az aréna is elérhető, menetenként mindössze 150 aranyért. Ezt az összeget ráadásul teljes egészében vissza is nyerheted, itt ugyanis mindenki egy véletlenszerűen összeállított paklival vonul csatába, és küzd egészen addig, amíg 12 győzelmet vagy 3 vereséget össze nem szed. Győzelmeinek függvényében a menet végén kaphatunk aranyat, kártyacsomagokat, aranyozott lapokat.

Egyetlen forintot sem kell áldoznunk a játékra, ha nem akarunk, és ha nem hinnétek nekünk, elmesélnénk, hogy a Hearthstone jelenlegi legjobb játékosainak 44%-a semmit sem fizetett még érte.

Persze ez a játék sem tökéletes. Rendben, van három játékmód, de semmilyen versenyszervezési vagy visszajátszási lehetőség, megfigyelési esély nem adott a programban. A Blizzard megígérte, hogy a hiányolt funkciók jelentős részét pótolják, amilyen gyorsan csak tudják, és még több extra is érkezik majd. PvE-harcok, új kasztok a meglévő kilenc mellé, több megvásárolható csecsebecse az in-game üzletbe, és bőséges jutalom azoknak, akik tisztességgel végigküzdik magukat a ranglétrán.

Ezek után már csak az maradt, hogy mindenkinek javasoljuk a játék letöltését. Mert ez a játék jó. Ez a játék olyan jó, hogy eljön majd a pillanat, amikor felemeled az összes Magic: The Gathering-lapodat, Hatalomkártyádat, Pokémon-lapodat, bankkártyáddal együtt, aztán reszkető kézzel mindet beváltod Hearthstone-boosterekre. Persze lehet élni aranyból, de úgysem bírod ki, ha egyszer belevágsz. Mi szóltunk.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)