A Gears of War 4 fejlesztését vezető Rod Fergusson már az Xbox One S bejelentésének másnapján elhintette, hogy a kisebb konzol valamivel erősebb az eredetinél. De most, hogy megjelent az első adag az új gépből, bárki kipróbálhatja, mennyivel is turbózta fel a gépet a Microsoft.
A pontos számok tekintetében így állunk a Digital Foundry mérései szerint: az eredeti Xbox One GPU-jának 853 MHz-es értékét 914-re emelték, ahogy a memória adatátviteli sebessége is nagyobb az Xbox One S esetében, 204-ről 219 GB-ra másodpercenként. Ez azt jelenti, hogy több játék esetében - beleértve a visszafelé kompatibilitás segítségével futtatott 360-as címeket is - valamivel jobb framerate-et érhetünk el, illetve a teljesítmény függvényében a felbontást állító játékok általában magasabb minőségben renderelnek a kép felskálázása előtt.
A különbség ezzel együtt egyáltalán nem drámai, a legnagyobb különbséget a maximum 60 FPS-re képes Project CARS produkálta, de a Digital Foundry tesztje alatt itt is csak másodpercenként kilenc képkocka volt a legnagyobb mért eltérés. A Batman: Arkham Knight és a Rise of the Tomb Raider esetében például megegyezett a frame rate, viszont ritkább volt a screen tearing jelensége.
A gyárilag túlhúzott GPU viszont nem minden játék esetében vet véget a szaggatásnak, így például a Fallout 4 nagyjából megegyezően futott mindkét Xbox One változaton, hiszen ezt a játékot inkább a CPU kapacitása fogja vissza. A mérések tehát alátámasztották a Microsoft hivatalos álláspontját, miszerint a megnövelt teljesítmény nem elég jelentős ahhoz, hogy ezzel reklámozzák az Xbox One S-t.
Ti megfontolnátok az Xbox One cseréjét az S modellre a plusz teljesítmény miatt?