Hirdetés

5 dolog, amit feltétlenül érdemes tudnod a PlayStation 5-ről

|

Egy eléggé száraz, kimondottan a fejlesztőknek szóló előadás során ismertette a Sony a PlayStation 5 specifikációit. Kiszedtük a lényeget, lefordítottuk közérthetőre, hogy világos legyen, miért lesz jó a generációváltás.

Hirdetés

Körülbelül 8-9 hónapra vagyunk a PlayStation 5 és az Xbox Series X megjelenésétől, úgyhogy még nem esünk kétségbe amiatt, hogy nem tudunk mindent a gépekről. Míg a Microsoft már büszkén mutogatja az XSX rendhagyó dizájnját és minimálisan, de láthatóan átdolgozott kontrollerét, a Sony még a DualShock 5-öt sem fedte fel. A március 18-ai, eredetileg a Game Developers Conference-re tartogatott előadás során bár játékokat nem láttunk, és a megjelenésről vagy az árról sem tudtunk meg semmit, sok érdekesség kiderült a PS5-ről; ezekből gyűjtöttük most ki a legfontosabbakat.

 

Hirdetés

A töltési és a telepítési idő a múlté

Minden PlayStation 4-tulajdonos átélte már azt a kínt, amikor egy játék hosszú perceken át kúszik fel a lemezről, vagy frissítésnél először letölti a rendszer a fájlokat, majd másolás címszó alatt valami érthetetlen, indokolatlanul hosszú folyamatot végez a háttérben. Na, ez a PlayStation 5 esetében nem okoz majd problémát. A konzolba egy egyedi SSD kerül, ami 5.5 GB/s-os sebességgel is képes adatot átvinni, egyedi fájlkezelése miatt pedig sokkal gyorsabban tölt be mindent, mintha HDD-ről indítanánk a játékokat. Konkrét számokat nem tudunk, de egy korábbi demó során kiderült, hogy a Spider-Man PS5-ön kevesebb mint 1 másodperc alatt be fog tölteni, míg PS4 Prón 8 másodperc kellett neki, és mondanunk sem kell, ez látványos javulást jelent.

Játszhatunk majd PS4-es játékokat

Megerősítést nyert, hogy a PlayStation 5 kompatibilis lesz PlayStation 4-es játékokkal, azonban a teljesen eltérő architektúra miatt PS3-as címeket valószínűleg nem fogunk tudni játszani az új gépen sem - bár az is igaz, hogy szinte minden fontos játék kapott már remastert. Érdemes tudni, hogy nem mindegyik PS4-es játékot futtathatjuk majd; a Sony egyesével tesztel mindent, mert van pár játék, aminél a megnövelt frekvenciák egyelőre problémát okoznak. A 100, játékidő alapján legnépszerűbb játékkal kezdik, ezek többsége már megy és elérhető lesz az új generáció indulásakor. Hogy aztán folytatják-e a támogatott címek listájának bővítését, vagy ennyivel kell megelégednünk, az még a jövő kérdése.

Papíron gyengébb, mint az Xbox Series X

A PlayStation 5 technikai adatai alapján nem lesz olyan erős, mint a riválisa, de ez nem jelenti, hogy ebből játékosként bármit érzékelni fogunk. Míg a Series X GPU-ja 12 TFLOPs-os, a PS5-é 10,28-as, viszont Mark Cerny is igyekezett megjegyezni, hogy egy teraflop most sokkal többet ér, mint az előző generációban, és kár lenne pusztán számok mentén összehasonlítani a teljesítményt. A Sony masinája 36 RDNA 2 számítási egységet használ 2,23 GHz-en, míg a Microsoft 52-t 1,825 GHz-en. Cerny szerint jobb kevesebb magot nagyobb frekvencián futtatni, mint többet alacsonyabban, mert így gyorsabban dolgozhat a GPU bizonyos feladatok elvégzése során. Szóval egyelőre várnunk kell néhány multiplatform játék összehasonlítására, hogy tudjuk, melyik konzol lesz a nekünk való, ha a lehető legjobb élményt szeretnénk.

Megváltozhatnak a pályadizájnok

Szintén az SSD-nek köszönhető, hogy a fejlesztőknek nem kell majd számításba venniük a fájlok betöltési sebességét a pályatervezésnél. Korábban mindenféle fondorlatos módokon, csavaros járatok megalkotásával, hosszú liftes utazásokkal kellett ügyeskedniük, hogy legyen ideje a rendszernek megszabadulni a nem használt elemektől és betölteni az újakat, illetve a gyorsutazás sem volt olyan gyors, amilyen lehetett volna. Persze ez nem jelenti, hogy nem fogunk liftezni a későbbi játékokban, de a készítők nagyobb szabadságot kapnak - és a nagyobb szabadság mindig jó eszköz.

Úgy szól, mintha a szobában lenne

Komoly fejlesztéseket végez a Sony az audio területén is. A Tempest Engine segítségével például egy esőzés során úgy érezhetjük, mintha benne állnánk, és ehhez nem kell csúcskategóriás hangrendszer, helyette egy sztereó hangszóró vagy hagyományos fejhallgató is elég lesz. Attól függően, hogy a cseppek milyen felületre esnek, másképp halljuk majd őket. A Tempest többszáz hangforrást képes kezelni, azt is pontosan tudni fogjuk, a felénk közelítő ellenfelek hol helyezkednek el épp. Mivel mindannyiunk hallása eltérő, kell majd egy kicsit ügyeskednünk a beállításokkal, de higgyétek el, megéri.

Várnunk kell még, hogy minden fontos részlet kiderüljön a PS5-ről, de ez nagyon biztató, és végre érdemi változások jöhetnek, amik soha nem látott szintekre emelhetik a játékélményt. Nektek eddig a PS5 vagy az Xbox Series X az érdekesebb? Írjátok meg kommentben!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)