A játékosok jelentős tábora várja már izgatottan, milyen is lesz az idei év végén érkező, egyelőre csak Scorpio néven futó új Xbox. Mivel a Middle-earth: Shadow of War már biztosan megjelenik - minden bizonnyal felturbózott formában - az új gépre, a Monolith egy nemrég készült interjúban már tudott nyilatkozni néhány apróságról a Scorpio kapcsán.
Kevin Stephens, a stúdió feje beszélgetett a GamesRadarral, akiknek elárulta, nem túlzott a Microsoft és tényleg nem lesz erősebb konzol a Scorpiónál a megjelenésekor.
"Nem találtunk semmi olyat, ami nem lett volna igaz a hardverrel kapcsolatos állításaik közül. Amennyire mi tudjuk, ez lesz a valaha készült legerősebb konzol a rajtkor - hacsak valakinek nincs valami bejelentése, amiről még nem tudunk."
- mondta.
Az extra számítási teljesítmény előnyei mellett persze nehézséget is okozott nekik az új hardver.
"A legnagyobb kihívást a hardverhez való hozzáférés jelentette, hiszen a végleges változat mindig az utolsó pillanatban készül el. Ez már csak így szokott lenni."
Végül a Middle-earth: Shadow of War fejlesztését vezető Stephens kitért a Microsoft ígéretére is, hogy nem maradnak le az új játékokról a korábbi Xbox One modellek tulajdonosai sem.
"Nem nyilatkozhatok a Microsoft nevében, de nekünk úgy tűnik, kifejezetten elkötelezettek az irányt, hogy ha Xbox One-t veszel, legyen az egy eredeti One, egy S, vagy egy Scorpio és ha megvettél egy játékot, azt akármelyiken játszhasd."
Ebbe egyébként úgy tűnik, egyre gyakrabban vonják majd be a Windows 10-et is, ugyanis saját gyártású Play Anywhere címeik után a Resident Evil VII PC-s és Xboxos változatai között is átvihettük a mentésünket. A Shadow of War esetében a horrorjátékhoz hasonlóan cross-buy lehetőséget is kapunk, tehát ha az egyik platform digitális áruházában megvesszük Talion sztorijának folytatását, a másik típusú gépre is letölthetjük.