Hirdetés

Ezek az Xbox Series X legkomolyabb ismert hibái

|

Egy hete kapható a Microsoft mindkét új generációs konzolja, és máris kiütköztek az erősebbik gép gyermekbetegségei.

Hirdetés

Nem létezik hibátlan konzolrajt, megtanultuk ezt már az évek során, a szerencsésebbek mások példáján okulva, akikkel pedig kibabrált a sors, hát jobb híján a saját bőrükön tapasztalták. Eddig úgy tűnik, az első halmazba tartozom, az Elite szériás Xbox 360-am a mai napig működik, elkerülte a rettegett Red Ring of Death.

Igaz, már csak elvétve kapcsolom be, mert a gyűjteményem legnagyobb része a visszafelé kompatibilitásnak hála remekül érzi magát  Xbox One X-en (első szériás One-ról váltottam Elite-re, majd X-re), és most már Series X-en is. Utóbbin az egyetlen kellemetlenséget idáig a Quick Resume funkció működésének kiszámíthatatlansága okozta, remélem, hogy a többit sikerül megúsznom, mert akad azért hibája a konzolnak, nem is egy.

Hirdetés

Mint azt már tudjuk, a füstölgő Xbox Series X konzolokat mutató felvételek nem a valóságot tükrözték, az viszont már tényleges probléma, amikor játék közben váratlanul kikapcsolja magát a gép. Mások különös kattogást és egyéb, aggodalomra okot adó zörejeket hallanak a konzol belsejéből kiszűrődni, aminek feltételezések szerint a nem megfelelően működő lemezolvasó lehet a forrása. De arra is van példa, hogy a 120 Hz-es tévé corrupted image hibaüzenetet ír ki, amikor egy játékot 4K-ban és 120 fps-sel kívánunk futtatni.

Ezen a problémán a hivatalos javításig a konzol újraindítása segíthet, ellenben a furcsa zajokra és a látszólag ok nélküli leállásokra még nincs semmiféle orvosság.

Ugyancsak további törődésre szorul a nagy dérrel-dúrral beharangozott Quick Resume funkció, amely elméletben lehetővé teszi, hogy párhuzamosan több játékot is elindítsunk, majd tetszőlegesen váltogassunk közöttük. A gyakorlatban viszont nem mindegyik játékkal működik úgy, ahogy kell, de ennek kijavításán már dolgozik a Microsoft.

Remélhetőleg a többit sem fogja elhanyagolni, mert még ha ezek nem is végzetes hibák és működési rendellenességek, mindenképpen zavaróak, és tönkreteszik a next-gen élményt, amiért fizettünk. Azt, hogy a fentiek közül melyik hiba létezését ismerte el a Microsoft, és hogy halad a helyrehozásukkal, ezen az oldalon tudjátok figyelemmel követni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)