Aki nem sajnálja az időt, hogy benézzen a játékkészítés kulisszái mögé, annak valóságos aranybánya lehet azoknak az előadásoknak a tárháza, amiket a GDC szervezői osztanak meg a saját weboldalukon, vagy éppen a YouTube-on. Az idén tartott beszámolók között például ott volt Nicolas Doucet visszatekintése a díjnyertes Astro Bot Rescue Mission készítésére, aminek során a PlayStation hardver fejlesztésének zsákutcái is szóba kerültek egy pillanatra.
Doucet éppen arról mesélt, hogy Japánban dolgozó csapata, az ASOBI Team egyik feladata, hogy (gyakran csak prototípusok szintjén) játékélményeken keresztül fedezzék fel az új PlayStation hardverekben rejlő potenciált. Az Astro Bot esetében természetesen a PSVR headsettel létrehozható mágikus pillanatokra igyekeztek jó példát szolgáltatni, de korábban a PlayStation 4 fejlesztés alatt álló kontrollere, a DualShock 4 kapcsán is ezen munkálkodtak. Ehhez pedig az alábbi képet is kivetítette illusztrációként, amin azt láthatjuk, milyen változatokkal kísérletezett a Sony.
Amint láthatjátok, volt olyan verzió, amin megcserélték az analóg karok és a két négyes gombcsoport helyét, kísérleteztek a markolaton elhelyezett plusz gombokkal és a Steam kontrollerre hajazó trackpadekkel, több változata létezett a kontroller közepén elhelyezett touchpadnek, sőt az egyik változaton ezt egyből egy képernyőre cserélték, hasonlóan a Wii U koncepciójához. Valószínűleg hasonló szörnyszülöttek készültek a PlayStation 5 fejlesztése alatt is, igaz erről egyelőre csak kamu képeket és videókat láttunk.
Ti melyik prototípusnak adnátok legszívesebben egy esélyt?