A Microsoft előszeretettel emlegette a világ legerősebb konzoljaként az Xbox One X-et, és az Xbox Series X-re is rásütheti ezt a jelzőt, hiszen papíron valóban többet tud, mint bármely riválisa. Ugyanakkor még mindig nem értünk el arra a szintre, hogy minden játék 60 fps-sel futhat 4K-ban, nem beszélve a nagyobb képfrissítési sebességekről és felbontásokról - viszont ezt az infót Booty látszólag nem kapta meg.
A Guardiannek adott interjújában azt állította, eljutottunk arra a pontra, ahol már nem a technológia határozza meg, hogyan lehet játékokat készíteni, és az Xbox Series X-re idén év év végén megjelenő játékoknak a hardver nem szabott olyan mértékben határt, mint a korábbi generációkban tette volna.
"Eddig a hardver és annak korlátai látványos nyomot hagytak a játékokon. Emlékszem, hogy az első, korai játékok sprite-méretezést használtak, aztán hirtelen objektumok kezdtek el repkedni a képernyőn. Ilyen technikai fejlesztésekhez igazodva készültek a játékok. Most viszont elértünk oda a technológiával, hogy a csapatok által elképzelt történetek és karakterek simán eljuthatnak a képernyőkig."
Nekünk még azért lett közben pár kérdésünk: vajon tényleg annyira erős a Series X (és a PS5), hogy a fejlesztők szabadsága korlátlan, és csak azoknál a játékoknál limitálják a framerate-et, amelyeknél ez művészileg indokolt? Mikor jutunk el arra a pontra, hogy a most érkező gépek elavulttá válnak, mert valakinek lesz egy ötlete, amit csak még erősebb masinákon tudna megvalósítani? Ha a következő generációs gépek mindenre elegendőek, amit a játékokból ki lehet hozni, lesz vajon utána még egy konzolgeneráció?
A helyzet az, hogy csak néhány év múlva kaphatunk ezekre választ, de már akkor is örülni fogunk, ha nem kell óriási framedropoktól tartanunk és lassan kirajzolódó, ocsmány textúrákat bámulnunk.