Az Ensemble Studios fejlesztőinek állítása szerint kuktájukban szépen lassan összeálló alkotásuk könnyedebben lesz kezelhető, mint asztali rendszerekre megjelent társai. Számos játékos számára elképzelhetetlennek manővernek tűnik rágcsáló és billentyűzet nélkül stratégiai szösszenetekben elnavigálni. Bármennyire is ragaszkodunk régi társainkhoz az Ensemble búcsúzkodó alkotásában pihentethetjük őket és megtanulhatunk profin bánni az Xbox 360 kontrollerrel. A konzol-exkluzív Halo Wars vezető dizájnere, nevezetesen Graeme Devine elmondta, játékuk irányítását számos PC-re megjelent stratégiai alkotás megirigyelhetné, annak ellenére, hogy ez szinte lehetetlen. És mégis. A Halo Wars fejlesztésének első évében hatalmas figyelmet fordítottak az irányítási rendszer kidolgozására, Devine szerint még a legelvetemültebb PCs-s hardkór stratégák is leejtik majd állukat. Irányítási rendszerük alapja? Age of Mythology.