Minden free-to-play játéknál kritikus pont a monetizációs modell megválasztása, tehát annak meghatározása, hogy az ingyenesen játszható címből hogyan lesz pénze a fejlesztőknek. Mindenki azt mondja, hogy nem kell aggódni, de sok esetben pay-to-win helyzet alakul ki, és az általában hamar a felhasználók számának csökkenéséhez vezet.
A Sony Online Entertainment elnöke, John Smedley természetesen szintén megnyugtatott mindenkit, hogy csak olyan dolgokért lehet valódi pénzzel fizetni, amik nem jelentenek előnyt vagy hátrányt senki számára. „Viselhető dolgokat fogunk árulni. Úgy éreztük, hogy így egy jó, korrekt módon juthatunk bevételhez. Ugyanakkor tudjuk, mlyen fontos viselhető dolgokat találni a világban, úgyhogy sok mindent lehet majd találni és craftolni. Egyetértünk abban, hogy ez fontos. Emellett elég király ötletünk van arra is, hogyan szedhetik ki a játékosok más játékosok hullájából a cuccot.” - áll egy friss Reddit posztban.
„Ha egy játékosnak fekete símaszkja van és valaki más megöli, a gyilkos néhány elhalálozásig viselheti a maszkot (egy idő után elhasználódik). A Station Cash-ért [prémium fizetőeszköz] viselhető tárgyak egyáltalán nem fognak elhasználódni, de ha lootolsz valamit, az igen. Az eredeti játékos mindig megtarthatja az SC-vel vett viselhető tárgyait.”
Smedley továbbá hangsúlyozta, hogy a H1Z1-ben sem fegyvereket, sem lőszert, ételt, vizet vagy boostereket nem lehet majd pénzért venni, de a ruházat mellett gesztusokat (üdvözléseket) és karakterslotokat is feloldhatunk. A játékban egyébként ládákat is elrejtenek véletlenszerű bolti tárgyakkal, amiket „aki kapja, marja” alapon lehet megszerezni. Gondolkodnak azon, hogy bele lehessen-e nézni a ládába, mielőtt valaki kulcsot vesz hozzá, hasonlóan a Dota 2-höz.