A Gamejameken megvalósított ötletek között mindig akad egy mókás játék, amit érdemes teljesen kidolgozni, elég például a zseniális Screencheatre gondolni. Nemrég két hetet kaptak indie fejlesztők, hogy egy tetszőleges kalandjátékot hozzanak össze, ebből született az elég jól sikerült Grimstrom is.
A készítője, Nik Sudan szerint a játék megalkotásakor inspirálta például a Shovel Knight, - ami a látványvilágon messziről látszik - de merített ihletet a Legend of Zelda-játékokból, és a Dark Soulsból is. A végeredmény pedig elég szórakoztató lett: egy várat kell újra és újra megrohamoznunk, a bent található ellenfeleket pedig egy erősen DS-szerű, csak támadásra és blokkolásra alapuló rendszerben páholhatjuk el, beleértve a bossokat is.
Ha meghalunk (már pedig meg fogunk halni), akkor pedig a bejárattól indulunk újra, és bár velünk együtt az ellenfelek is respawnolnak, a különböző kulcsokat megtarthatjuk, ahogy az általunk megnyitott átjárók sem zárulnak be. Így nem csak a harcba tanulhatunk bele egyre jobban minden egyes nekifutással, hanem a pályát is jobban megismerhetjük, és egyre több rövidítést találhatunk rajta. Ha szeretnétek kipróbálni a Grimstormot, innen ingyen letölthetitek, a gamejam egészéről itt olvashattok, Nik játékait pedig a saját weboldalán nézhetitek meg.
Nektek melyik játék tetszett legjobban a gamejamekre készült alkotások közül?