A Grid Autosport PC-s verziója a csúcskategóriás gépek tulajdonosainak tartalmaz majd néhány olyan plusz grafikai feature-t, ami konzolon nem lesz elérhető. A játék vezető programozója, Richard Kettlewell és a producer, Clive Moody meséltek arról, mi mindent engedhettek meg maguknak most, hogy a legerősebb PC-k teljesítménye volt a határ, a konzoloké helyett.
Kezdésképpen rögtön azzal kezdték, hogy a textúrák javából egy nagyobb felbontású verzió lesz elérhető PC-n. "Egyébként a kép kicsit szétesne 1080p-s felbontásnál" - mondta Kettlewell arról, miért szükséges a külön textúracsomag. Ez egyébként a játék megjelenésekor egy külön opcionális letöltésként áll majd rendelkezésünkre a Steamen. A csomag 5 gigabájtot foglal majd az eredeti 11 gigás telepítésen túl. Ez elsőre ijesztően hangzik, de a fejlesztők szerint egy eredetileg hatszor ekkora csomagot sikerült összepréselniük.
Emellett a konzolokon szükséges másodpercenkénti 30 képkockás limit is feloldásra kerül. "A 60 FPS nagyon jó élményt nyújt. És három kijelzőn is lehet játszani. Teljes periféria-támogatás is van, kormányok, kontrollerek" - tette hozzá a programozó. Emellett a felbontást akár a 4K-s szabványig is fel lehet tornázni, ha bírja a vas, ahogy a bemutatón is tették.
"A PC-s elsőséggel az a helyzet, hogy míg korábban úgy gondolkodtunk, hogy ha valamit nem tudunk megcsinálni konzolon, akkor azt nem csináltuk meg. Ezzel szemben most, ha nem tudjuk megcsinálni konzolon, hát megcsináljuk PC-n." Emellett plusz effektek is növelik a részletességet: "Vannak kis tükröződések a műszerfalon. Ha a sisakkamerás nézetet választod, tükröződéseket láthatsz a szélvédőn. Ilyeneket nem engedhettünk meg konzolon anélkül, hogy a teljesítmény a kijelölt FPS-határ alá ne esett volna." - tette hozzá a kommunikációs igazgató, Andy Lawton.
Közületek kinek fogja bírni a gépe?