A realitásra kihegyezett GRID Autosport nem csak látványában, hanem az apróbb részleteiben is páratlannak ígérkezik, legalábbis ez derül ki a Codemasters frissen kiadott interjújából.
Ez alapján a játékosoknak nem elég a verseny alatt jól teljesíteni, a járgányukra is minden percben oda kell figyelni, hiszen autó nélkül nincs győzelem. De mi van akkor, ha a jármű versenyről-versenyre leépül? A válasz egyszerű: a fejlesztők szerint oda kell majd figyelnünk arra, hogy mikor, milyen fordulatszámon váltunk sebességet, ugyanis rossz időzítés esetén sokkal jobban fog rongálódni a váltónk (ami egyébként is folyamatosan elhasználódik).
Nem lesz ez másként a fékekkel sem, hiszen ha elfelejtjük a cserét vagy a javítást, akkor számolnunk kell azzal, hogy a szokásosnál jóval előbb el kell kezdenünk fékezni a biztos hatáshoz, de még így sem biztos, hogy meg tudunk majd időben állni. Ezeken felül a kerekek, a felfüggesztés és a motor is elhasználódik a folyamatos terhelés alatt, akkor pedig főleg, ha ütközünk is. A motor ráadásul változatos módokon adhatja meg magát: túlmelegedhet, a meghibásodott turbó hatására erőtlenné válhat, ahogyan számos más sérülés miatt is funkcióját veszítheti.
Az eddigi infók alapján úgy tűnik, hogy a Codemasters próbál apait-anyait beleadni, hogy a GRID Autosport az igazihoz hasonló versenyzési élménnyel gazdagítsa a játékosokat. Ti várjátok már a megjelenést?