Szóval amikor megírtuk az első Grand Theft Auto Online előzetest, akkor már sejtettük, hogy akármilyen játékélményben lesz részünk, de most a Game Informer áldásos tevékenységének köszönhetően még több érdekességet tudhattunk meg a játékmenetről.
Leslie Benzies, a Rockstar North elnöke azt nyilatkozta az újságnak, hogy mindig is szerettek volna egy olyan GTA játékot készíteni, amely ötvözi az egyjátékos mód komplexitását a valódi emberekkel való interakció élményével.
Vagyis együtt, de jobban - ez lesz az október 1-én rajtoló Grand Theft Auto Online fő mottója. És milyen részleteket tudhatunk így előre? Lássuk:
• Lesz valamiféle karakterfejlődés, de nincs egy mindent átfogó narratíva, ami majd eljut egy csúcsponthoz
• A GTA Online-ban a cél, hogy bármilyen eszközt bevetve több pénzhez jussunk, így szerezve új kocsikat, házakat stb. (tehát amolyan gengszter Sims)
• A játékosok karakterei a single player módhoz hasonlóan cut-scene-ek formájában társalognak azzal a különbséggel, hogy itt nem beszélnek
• Lesz lehetőség női karakterekkel játszani
• Majdnem mindenre lehetőség nyílik, ami a GTA 5 kampányban is benne van: rablások, üldözések, ellenséges bandák búvóhelyeinek megtámadása, versenyeken való részvétel, de teniszezhetünk és lesz bázisugrás is
• Több mint 500 küldetés lesz, néhányukat megcsinálhatjuk egyedül is, ám lesznek olyanok, amelyekhez csapatra lesz szükség
• Minél jobban ápoljuk a kapcsolatainkat, annál mélyebbre juthatunk a bűnbandák világában
• Franklin barátja, Lamar bemutathat egy Simeon Yeterian nevű autókereskedőnek, akinek autókat lopva szerezhetünk pénzt, ez itt tökéletes elfoglaltság lehet és komoly pénzforrás
• A motoros bandák segíthetnek a küldetések során, feltéve, ha jó kapcsolatot ápolunk velük (de vajon hogyan lehet egy motoros bandával jó kapcsolatot ápolni?)
• Egy kütyükhöz értő karakterrel való összehaverkodás esetén lehetőségünk nyílik eltűnni a radarról, ami hasznos lehet
• Bizonyos biztonsági cégek segítségével légitámadásokat is szervezhetünk (ez érdekes lesz, de egyelőre nincs több infó róla)
• A Rockstar dinamikus rendszerben fogja benépesíteni a játékot, ami azt jelenti, hogy elsősorban a barátok, ismerősök, illetve az azonos képességű játékosok lesznek láthatóak a játékos számára
• A GTA Online-t azokkal a személyekkel játsszuk, akikkel akarjuk, és azokat a küldetéseket csináljuk, amelyeket mi akarunk, tehát teljes a szabadság
• A játék elemzi játékstílusunk, hogy a későbbiekben olyan küldetésekkel lásson el, ami ránk jellemző, amit szeretni fogunk
• Lesz csapatszintű és személyes ranglista
• A karaktergenerálás során ki kell választani anyánkat és apánkat, de még nagyszüleinket is. Ezután életstílust kell választani (party-arc, otthonülő, bűnöző, sport mániás stb.), tehát még ez is befolyásolja majd virtuális életünket.
• A kezdőképességeink a választott életstílusunk alapján alakul, de a játék során folyamatosan fejlődünk
• Az anyósülésen ülők váltogathatják a rádióállomásokat, tehetnek waypointokat, de támadhatnak is
• A PS3 verzión a selectet megnyomva válogathatunk ruháink, gesztusaink közül
• A telefonnal lefényképezhetjük önmagunkat (de minek?)
• Egy italbolti rablásnál ráordíthatunk az eladóra a mikrofonon keresztül, aki reagál is erre
• A rendőrök elől úgy menekülhetünk, ha kijutunk látóterükből (tehát a szokásos)
• A küldetések során pénz és hírnévpontokhoz jutnak a csapatok. A pénzt a bandavezér osztja szét tetszés szerint
• Telefonon kapjuk a küldetés meghívásokat
Egyelőre ennyit tudni, elég sok izgalmas részlet, de az összkép még várat magára. Nektek mi a véleményetek? Milyen lesz a GTA Online?