A Gears of War második epizódjában továbbra sem működik problémamentesen a korábban foltozgatott meccsszervező szolgáltatás, javítására még biztosan rászámolhatunk hónapokat, ugyanis az Epic Games munkatársai jelen pillanatban a komplett multiplayer rangrendszer átalakításán fáradoznak. Rod Fergusson vezető producer elmondta, a jelenleg hadrendbe állított TrueSkill statisztika pontatlan és komoly frusztrációkat okoz a játékosok körében, ezért átváltanak tapasztalati pontok osztogatásra. A felhasználók ezentúl tényleges tudásszintjük alapján kerülnek rangsorolásra, egyéni teljesítményük alapján tapasztalati pontokat gyűjtögetnek a mérkőzések alatt. Minél magasabb értékre tesznek szert, annál több tapasztalati pontot kapnak.

A különböző típusú mérkőzéseken eltérő pontozási szisztémával fogunk találkozni, ezzel megakadályozva, hogy a játékosok néhány órán vagy napon belül elérjék a maximális, azaz 99-dik karakterszintet. A szerepjátékokhoz hasonlóan, minden egyes szinten több tapasztalati pontot szükséges összeguberálnunk, azonban semmiféle feloldható fegyvert vagy tárgyat nem kapunk überprofi pályafutásunk során. A TrueSkill statisztika megmarad, azonban háttérbe szorul a bevezetésre kerülő rendszer mellett. A frissítés megjelenési időpontja egyelőre ismeretlen.