”A modern játékok sokkal lineárisabbá és könnyebbé váltak a rengeteg QTE-el, így komolyan el kell gondolkodnunk, hogy mi volt az utolsó játék, ami igazi kihívást jelentett számunkra.” – nyilatkozta Bleszinski.
Bleszinski szerint a Dark Souls és a Demon’s Souls sikere abban rejlett, hogy próbára tette a játékosokat (tisztelet a kivételnek persze, de most az átlagemberekről van szó). A Gears of War: Judgement-nek tehát csak annyi lenne a feladata, hogy föltekerje a nehézségi fokot.
”Az alapszint továbbra is változatlan marad, így aki csupán a grafikát akarná élvezni és nyugodtan nézelődni többszöri halál nélkül, az is megtalálja a számításait, de a nehezebb módokon rájuk biztos halál vár.” (Bíztató, nem igaz?)
”Ha ez nem izzasztja meg a meg a játékosokat, akkor rosszul végeztük a munkánkat” - teszi hozzá.
Bleszinki reméli, hogy a Judgement co-op része is bizonyít majd ilyen téren, és játékosok csapatait kovácsolja össze, ami segít egyedibbé és változatosabbá tenni a játékélményt. Nincs több kifogás, eljött a hardcore gamerek ideje. Egyelőre csak ígéret formájában, a többit majd meglátjuk.