A Gears of War 4 fejlesztése már húzódik egy ideje, de ha hihetünk a Coalition első emberének, nem ok nélkül váratnak meg minket. A következő epizód ugyanis az Xbox One grafikai képességeinek a maximumát testesíti majd meg Rod Ferguson szerint, ahogy azt az első GoW tette az Xbox 360-mal.
Ami viszont még érdekesebb volt a hivatalos Xbox magazinnak tett nyilatkozatában, az a játék teljesítményére vonatkozott: "Az, hogy megalkottuk az első 60 fps-es többjátékos játékélményt a sorozat történetében [a Gears of War Ultimate Editionnel], rengeteget tanított nekünk arról, milyen is, ha a csapat megszokja, hogy 60 FPS-sel kell dolgoznia és ezeket a tapasztalatokat kihasználjuk a Gears of War 4 készítésekor is."
Azt persze egyelőre nem tudjuk, hogy ez csupán a multiplayerre vonatkozik, vagy a kampány esetében is ez lesz-e a cél, de a Halo 5: Guardians, vagy éppen az Xbox One-os Forza Motorsport-játékok példája mutatja, egyáltalán nem lehetetlen elérni a magasabb frame rate-et a Microsoft konzolján sem. Hogy végül hogy döntöttek ezzel kapcsolatban, lehet, hogy hamarosan megtudjuk, ugyanis a játék megjelenését is látszólag előrébb hozták.