Hirdetés

Milyen játékos is vagy valójában?

|

Vajon a játékokban hozott döntéseinkből megállapítható, milyen emberek is vagyunk? Mennyire hat ki a való életbeli döntéseinkre, ahogy a virtuális világokban cselekszünk?

Hirdetés

A videójátékok személyiség-befolyásoló hatásait illetve az ezzel kapcsolatos eseteket rengeteg kutatás és tanulmány vizsgálja, amelyekről mi is igyekszünk beszámolni. A bulvárlapok szeretik meglovagolni ezeket a témákat, de vajon a játékoktól leszünk erőszakosak, vagy épp ellenkezőleg, az erőszakos játékok segítenek levezetni a fezsültséget?

Mindannyian egyedi személyiségek vagyunk, amely az élet számos területén, így a játékokban is visszatükröződik. Nem csak arra gondolhatunk itt, hogy egyesek a The Evil Withinnel, mások meg a Hello Kitty Online-nal játszanak, hiszen egy játékon belül is hatalmas különbségek lehetnek attól függően, hogy egyetlen vérfolt nélkül, vagy a teljes népességet lemészárolva teljesítjük-e a céljainkat, ebben pedig hatalmas szerepet játszik a személyiségünk.

 

Míg egyeseket csak az élmény és a történet mozgat, aminek érdekében akár az interaktivitást is képesek szinte teljesen feladni (lásd: Beyond: Two Souls), másokat egyetlen dolog érdekel: legyőzni a többieket. Persze ezek a csoportok nem tökéletesen elkülöníthetőek, hiszen a legtöbb emberben minden aspektus megfigyelhető. Richard Bartle játékkutató egy érdekes modellel állt elő, amelynek segítségével közelebb kerülhetünk a játékosok megértéséhez. A modellről bővebben a Computerworld cikkében olvashattok.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)