Mennyit változott a technika, a modern kor embere (nevezzük Y-generációnak) az elmúlt években, és ehhez mérten mennyit idomult az oktatás vagy a munkahelyi működés? Túlságosan lassan ismerjük fel és kezdjük el kihasználni azokat az előnyöket, amelyek már a megváltozott körülmények és képességek tekintetében rendelkezésünkre állnak. Az oktatás kapcsán olvashattok már nálunk egy érdekes anyagot a gamification lehetőségeiről, de mi a helyzet a jövő munkahelyeivel?
Egy Gallup kutatás szerint az Egyesült Államokban a munkavállalók több, mint 70%-a elégedetlen a munkájával. Magyarországon sem túlságosan erős az innovációs hajlam, nehéz olyan változásokat elérni, amitől az emberek nem csak pénzkeresésnek, túlélésnek fogják fel a munkát (gazdasági körülményektől függetlenül). Mindenképpen biztató, hogy azért vannak olyan törekvések, ahol a HR szakma is igyekszik megújulni, új megoldásokat keresni. Május közepén Párizsban tartották a Gamification in HR Summitot, a konferencián az IBM-től a BNP Paribas-ig számos nagyvállalat képviselője mutatta be saját játékosítási kísérleteit, Magyarországról pedig a PwC Magyarország és a Games for Business projektje, a Multipoly mutatkozhatott be.
A rendezvényről testvérlapunk a Computerworld számolt be, érdemes elolvasni a cikküket, természetesen a játékelmélettel és a játékos fejlesztési (akár személyi, akár oktatási, akár vállalati) lehetőségekkel mi is foglalkozunk még gyakran szakértők segítségével, ha ezt a rovatot követitek, nem maradtok le semmiről. Hiszen az egész élet csak egy nagy játék. Mi már csak tudjuk.