A Far Cry 4 bejelentés volt az utóbbi idő a legszebb pillanata - már ami a játékvilágot érinti - és ha valami közepes csoda nem történik, akkor ez is marad a hét fénypontja. Viszont ugyanakkor el is gondolkodtatott egy kicsit, mert ugyan nagyon szerettem a Far Cry 3-at volt néhány dolog, amit felkarcoltam a Ubisoft Montreal játékának margójára. Pirossal.
Ne értsetek félre, a Far Cry 3 játéktechnikailag, a történet szempontjából és élmény tekintetében is egy tiptop alkotás volt, ami hatalmas előrelépést jelentett a második részhez képest. Pusztán arról van szó, hogy nagyok az elvárások és ez az év egyébként is brutális lesz a nyitott világú játékok tekintetében, úgyhogy a Far Cry 4-nek is meg kell majd dolgoznia azért, hogy kidugja a buksiját a tömegből.
Ha megengeditek, gamerpukkasztóan szubjektív véleményemmel vezetném fel a mostani kérdésünket. Vigyázat, Far Cry 3 SPOILEREK!
Több jó karakter
A Far Cry 3 bizonyos tekintetben egy Star Wars. Ahogy az eredeti trilógiában a "gonosz" Darth Vader (csak azért van idézőjelben, mert nyilván csak a propaganda miatt gondolják sokan gonosznak) volt a legemlékezetesebb karakter, úgy a Far Cry 3-ban Vaas. A másik említésre méltó karakter Buck volt, de a többiek nem hagytak mély nyomot bennem, se nem tudták előrevinni a történetet. És itt térjünk is át a másik fontos dologra.
Jobb történetvezetés
A Far Cry 3-at harmadik nekifutásra tudtam végigjátszani, mert a történet egy idő után már nem kötött le. Egészen pontosan onnantól, hogy Vaas meghalt. Egy nyitott világú játékban nehéz elmesélni egy történetet, de egyáltalán nem lehetetlen, úgyhogy a Far Cry 4-nek össze kell pakolnia egy olyan történetet, ami folyamatosan leköti majd a játékos figyelmét és nem veszik el tengernyi lehetőség között.
Változatosabb mellékküldetések
Ahogy az előző rész szigete, úgy az új rész Himalájája is egy elég gazdag helyszín lesz, amit tele lehet pakolni felfedezni, elfoglalni és levadászni való dolgokkal. A Far Cry 3 elfoglalható bázisai nagyon egyformák voltak, de ennél több változatosságra lesz szükség a negyedik részben, mert egy idő után elunalmasodott a dolog. Ez vonatkozik a többi mellékküldetésre is, ugyanis a legtöbb egy idő után átcsapott agyatlan grindolásba, mert ritkán volt különösebben összetett a feladat.
Mélyebb kraftrendszer és fejlődési rendszer
Ez igazából az előző ponthoz tartozhatna, de HP annyira gyűlölte a végére a vadászatot és a gyűjtögetést, hogy megölne, ha nem emelném ki. Az addig rendben van, hogy össze kell gyűjteni az alapanyagokat egy-egy felszereléshez, de csak azért futkosni össze-vissza, hogy több pénzt tárolhassunk a cápabőr tárcánkban, egy kicsit sok. Egy összetettebb rendszerrel egy újabb mélységet lehetne adni a játéknak, ahogy egy jobban kidolgozott fejlődési rendszer is kifejezetten az előnyére válna.
Kevesebb sztereotípia
A főhősünkről egyelőre nem tudunk semmit, de reméljük, hogy nem egy Ázsiába keveredett amerikai macsóval kell majd rohangálnunk, mert egy ilyennel mindig nehezebb együtt érezni. A Himalája összesen hét országot érint, ami egy elég változatos helyszín ahhoz, hogy a Ubisoft kimozduljon egy kicsit a komfortzónájából. Persze jönnek majd a különböző törzsi cuccok, de nem kell nekik a californication, mert önmagukban is megállják a helyüket. Sőt, az sem feltétlenül baj, ha nem olyan teljesen világos a jó és a rossz közötti határvonal, szeretjük, ha a ez a két tulajdonság együtt születik a karakterekkel.
Jobban kigondolt többjátékos módok
Adják csak szépen oda nekünk az egész hegységet a többjátékos módban is. Ha a Watch Dogs-ban valaki betörhet a játékunkba, akkor miért ne lehetne ezt átvinni a Far Cry 4-be is? Azt valószínűleg nem játssza meg a Ubi, hogy a Borderlands-hez hasonlóan kooperatívvá teszi az egész kampányt, pedig az bizony fel tud dobni egy open world játékot. A kompetitív oldalát is fel lehetne egy kicsit turbózni, a harmadik rész multija pár óra alatt elunalmasodott, pedig voltak benne jó ötletek, csak sajnos rengeteg lehetőség kihasználatlanul maradt.
Nem kell az a sok DLC
Vagy ha igen, akkor legyen legalább annyira kreatív, mint a Blood Dragon. Hogy miért beszélünk már a bejelentésnél a DLC-kről? Azért, mert a Ubisoft is. Még sehol sincs a játék, de már azt is tudjuk, hogy az előrendelőknek olyan kampányküldetéseik lesznek, amit a mezei játékos nem kap majd meg. Még egyszer mondom a hangsúly kedvéért. Nem. Kell. Az. A. Sok. DLC.
Persze, alig valamit tudunk Far Cry 4-ről és az E3-ig nem is valószínű, hogy sokkal több minden kiderül, de egy valamire nagyon kíváncsiak vagyunk...