Kívül tágasabb! Szürkék, haza! Ilyen és ehhez hasonló szólamokkal lehetett 2012-ben feltüzelni azokat a játékosokat, akik úgy gondolták, semmi keresnivalójuk idegeneknek a mi kis sárgolyónkon. Hiába küzdöttek bátran karosszék-generálisaink, ha egyszer a GameStar februári teljes játéka hivatalos folytatásának írói azt a befejezést vették alapul, amely szerint az emberiség marad alul.
Két évtizeddel a vereség után béke uralkodik a Földön. Csak annyit kellett tennünk, hogy behódolunk az új aranykort ígérő megszállóknak (helyes irányba tapogatódzik, aki Arthur C. Clarke A gyermekkor vége című regényére asszociál). Csakhogy az XCOM-iniciatíva még mindig létezik, az ellenállók nem adták fel, sőt épp most látják elérkezettnek az időt az ellencsapásra.
A barátságos gépigényű XCOM 2-ben fordul a kocka, védőből támadóvá lépünk elő, s miközben számos új taktikával, fegyverrel, kaszttal és ellenségtípussal ismerkedünk, továbbra is idő és erőforrás hiányától szenvedve végezzük a kutatás-fejlesztést, illetve csapunk le az ellenfélre. Készülj fel arra, hogy folyamatosan döntéshelyzetek elé állít majd a játék, áldozatokat kell hoznod céljaid elérése érdekében. Ha sokáig tétovázol, kifutsz az időből, de ha túlságosan is elbízod magad, könnyen otthagyhatod a fogad, ugyanis 2016 egyik legjobbnak ígérkező stratégiai játéka - amit Prémium I-es előfizetésed mellé választhatsz - nem ismer kíméletet, miközben tisztában van a permadeath fogalmával. További részletek erre!