Akármilyen furán is hangzik, egészen a gamescomig kellett utaznunk ahhoz, hogy kipróbáljuk a magyar NeocoreGames új játékát. A srácok a showflooron egy hatalmas, elkerülhetetlen standot húztak fel, ahol egyrészt a Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyrt (már Juhász Viktor narrative designer is úgy indította az előadást, hogy a továbbiakban Inquisitornak fogja hívni a játékot), másrészt a The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cutot (igen, lehetett még hosszabbá tenni a játék címét) próbálhatták ki a látogatók. Amikor odamentünk és érdeklődtünk arról, hogy a csapat másik fele merre található, a kommunikációs vezető, Linda a kezünkbe nyomott egy térképet. Mint kiderült, ez nagyon jól jött: miután a nagyon zsúfolt 2-es Hallban percekig rohangáltunk fel-alá, az egyik szegletében megtaláltuk a Neocore másik, diszkréten meghúzódó standját, jónéhány ismerős arccal.
Mint tudjátok, az elkövetkezendő években nagyjából hatmillió Warhammer játék jön, de mindegyik más és más lesz. Az Inquisitor egy izometrikus nézetű akció-RPG, melyben három inkvizitor közül választhatunk, akikkel megtisztíthatjuk a világot a tisztátalanaktól. Közülük egyet láthattunk akció közben, a teaser trailerben is szereplő kopasz fickót, aki egyrészt lőni tudott, másrészt egy badass láncfűrészes karddal aprítani az ellenfeleket. A játék fedezékrendszert használ, és nem csak mi, de a gonoszok is elbújhatnak, viszont cserébe kellőképpen pusztíthatjuk a környezetet. A rövid demó alatt bemutatkozott egy boss is (Viktor állítása szerint ez épp egy kisebb volt, de még így is akkora, mint egy átlagos méretű felhőkarcoló), és itt láthattuk a játék egyik legzseniálisabb tulajdonságát: a bossok különböző testrészeit is elpusztíthatjuk, minek következtében veszítenek képességeikből, fokozatosan lesznek egyre gyengébbek.
A Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr az egyjátékos, történetközpontú, átvezető animációkkal színezett sztori mód mellett tartalmaz egy ettől különálló, nyílt világú inkvizítori kampányt is, melyet egyszerre akár négyen játszhatunk. Mivel csak három karakterosztály van, két játékosnak ugyanolyan kasztú inkvizítorral kell játszania, de mivel variálhatók, a két kari mégsem lesz teljesen azonos. Általános küldetéseket kell teljesítenünk, növelni reputációnkat, fejlődni és erősödni, hogy idővel a nehezebb kihívások se jelentsenek problémát. Még nem láttuk mozgásban, de mivel a megjelenés dátuma bizonytalan, pár hónap múlva biztosan ezt is megmutatják.
Amit a Neocore eddig megmutatott, az őszintén szólva felülmúlta a várakozásainkat. Az Inquisitor egyértelműen nem egy átszínezett Van Helsing, és mivel a Games Workshoppal szoros együttműködésben készül, biztos, hogy a franchise-hoz is hű lesz. A megjelenés 2016-ra várható, PC-re, Mac-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.