Szerves része a gamescom nyitóceremóniájához hasonló műsoroknak, hogy nemcsak az elején durrantanak el egy nagyobb petárdát, hanem a nagy fináléra is tartogatnak egy bombameglepetést. Az utóbbi megtiszteltetés ezúttal azt a Dead Island 2-t érte, amely többszöri fejlesztőváltás (dolgozott rajta a Yager Developments, majd a Sumo Digital is) és újrakezdést követően végül a Deep Silver házi stúdiójánál, a Dambuster Studiosnál kötött ki. Utóbbi csapat mintegy négy évnyi fejlesztés után látta elérkezettnek az idejét, hogy kiálljanak a nyilvánosság elé munkájuk gyümölcsével.
A Dead Island 2 az első rész receptjét veszi alapul, de annyival hangsúlyosabbá teszi a szerepjátékos elemeket, hogy hivatalosan akció-RPG-ként kategorizálták. Ebből fakadóan a játékmenetnek fontos része lesz a karakterfejlesztés is. A cél végső soron az, hogy létrehozhassuk a stílusunkhoz leginkább passzoló zombivadászt.
Az illetőt egyébként hat karakter közül választhatjuk ki, mielőtt elkezdhetnénk igényeinknek megfelelően testreszabni. Egyiküket láthatjuk is a hangulatfokozóként bedobott CGI-trailerben, amelynek alkotói cseppet sem finomkodtak.
Mindez persze csak felvezetésként szolgált a nagyjából kétperces gameplay trailerhez, így már mozgás közben is megcsodálhattuk a rothadásnak indult Los Angeles-i polgárokat, akiket válogatott módszerekkel és eszközökkel (jelentős részben közelharci fegyverekkel vagy akár puszta kézzel) küldhetünk teremtőjük elé másodjára is.
A Dead Island 2 PC-re, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X|S-re jelenik meg 2023. február 3-án.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.