Több nagy kiadónál is jártunk az idei gamescom alatt, amihez képest egészen másfajta élmény volt a Microids már-már családosan kicsi standját felkeresni, többek között hogy megnézzük, mi is a helyzet a Syberia III-mal, közeledve a december 1-jei megjelenéshez.
Az első dolog, amit a Benoit Sokal játékát gondozó csapat leszögezett az volt, hogy annak ellenére, hogy ismét Kate Walker lesz a főszereplő, egyáltalán nem lesz kötelező az első két rész ismerete. A kalandornő az új sztori kezdetén egy balesetet szenved, ami után a rendkívül érdekes Youkol törzs vándorló lakói mentik meg az életét, akik központi szerepet töltenek be a Syberia III történetében. Teljesen azért nem maradunk a sötétben az első két részt illetően sem, ha újoncként csatlakozunk, ugyanis több olyan beszélgetés is lesz, amik felzárkóztatnak majd ezen a téren.
A Syberia világa emellett persze az egyedi hangulatú, a steampunkot idéző gépekkel, hihetetlen lényekkel és már-már karikatúrába hajló karakterekkel lesz teljes, megőrizve a korábbi epizódok hangulatát (amihez Inon Zur zenéje is sokat ad majd). Persze a nosztalgia csak még intenzívebb lesz, ha meglátjátok a Syberia III fejtörőit. Mivel a készítők szeretnék, hogy a végletekig logikus maradna a játék, lesznek olyan feladatok, amik ugyan nem időkorlátosak, de minden más, kevésbé fontos dolgot alájuk kell rendelnünk.
A helyszíni demóban például az egyik sérült youkol számára kellett megszereznünk egy protézist, de a műlábat elkészítő mester rosszul lett Kate látogatása közben. Bár a morcos szereplő nem volt a halálán, nem hagyhattuk el a házát, ahogy azt sem vette jó néven, ha a műhelye díszítését vettük szemügyre ahelyett, hogy a gyógyszereit kerestük volna. Ezt a problémát végül a klasszikus kalandokra jellemző csavaros logikával oldották meg a készítők: első lépésként néhány dokumentumból kibányászhatjuk, mikor kell bevennie a pirulákat a mogorva mesternek. Majd mikor kiderült, hogy ez pont a teaidővel esik egybe, csak meg kellett találnunk a teázás kellékeit, a kézzel átállított óraszerkezet pedig automatikusan az italhoz adta a gyógyszert.
Persze a Syberia III helyszíneit nem csak a fejtörők megoldásának keresésekor érdemes alaposan átvizsgálni, ugyanis megnézett tárgyak, vagy kihallgatott beszélgetések segítségével is fontos és érdekes infókhoz juthatunk a világról. A demóban például egy piaci beszélgetésbe belefülelve megtudhattuk, hogy a youkolokról mindenki más azt gondolja (sok más negatív előítélet mellett), hogy rendszeresen lopnak. Az előítéletek mellett egyébként a harmadik rész visszatérő témája lesz a természet és az emberi, technológiai környezet viszonya, így például lesz egy, Csernobilra emlékeztető radioaktív város is a helyszínek között.
Bár mindez eddig remekül hangzik, meg kell említenünk a Syberia III egyik gyengeségét, ugyanis a látványvilágon gyakran kiütközik, hogy limitált költségvetésből készül a játék. Bár a stilizált összkép egyáltalán nem mutat rosszul, egy-egy részletre ráközelítve alacsonyabb felbontású textúrákkal és nem túl részletes modellekkel is találkoznunk kell. Az animációk közül főleg a szájmozgás és a szinkron sorainak egyeztetése tűnt problémásnak, de ez remélhetőleg a francia szinkron miatt volt így a gamescomon. Ezzel együtt ezek nem teszik semmissé a Syberia már most is látható érdemeit, hiszen ahogy a Microids is kiemelte: ezt a sorozatot mindig is a fejtörők, a történet és a világ vitték előre. Ezek pedig látszólag működnek, megnyugodhatnak a régi rajongók, és talán sikerül az újakat is becsábítani ebbe a legendás világba.