A Shadow Realms előbb lesz játszható, mint arra bárki is számított volna. Ha feliratkoztok az érdeklődők listájára, akkor akár jövő hónapban is tesztelhetitek már a 4v1 RPG-t. „Soha nem adtam még ennyire korán a játékosok kezére egy projektet” - mondta Jeff Hickman, a BioWare Austintól.
Az EA konferencián bemutatott videó nem adott túl sokat, azon kívül, hogy felvázolta a játék alapötletét. A Shadow Realms lényege, hogy az asztali szerepjátékok kalandmestereit beépítsék egy virtuális térbe úgy, hogy még a megszokott, minőségi sztori is maradjon el. „Ez egy BioWare játék lesz, BioWare történettel, akárcsak bármelyik másik. Történet választási lehetőségekkel, érzelmekkel, szerelmi szálakkal, árulással.” A sztori egyjátékos missziókban fog kibontakozni, de a játék gerincét a 4v1 formula adja.
Lesz négy hős, akik keresztül akarják verekedni magukat egy epizodikus történeten, de a nevető ötödik folyamatosan az útjukban lesz. Ő a lesz a kalandmester. „Ahogy haladsz előre a missziókban, úgy bontakozik ki majd a háttértörténet, és szépen elérkezel majd ezekhez a cliffhanger pillanatokhoz, amikor majd döntened kell, és az epizód véget ér.” Jeff Hickman elmondta, hogy ő már 30 epizód sztoriját olvasta, és mindnek megvan a maga nagy pillanata. Egyelőre a fejlesztők azon dolgoznak, hogy jól lőjék be egy-egy epizód hosszát.
Egyelőre hat kasztot jelentettek be (warrior, cleric, wizard, assassin, ranger és warlock), melyeket különböző specializációkkal játszhatunk majd, változó tárgyakkal szerelhetjük fel őket, így mindenki a maga stílusához illesztheti hősét. Technikailag van egy hetedik osztály is, a kalandmester, aki a Shadowlord szerepét játssza. Ez a karakter folyamatosan követheti a hősöket, szörnyeket dobálhat be, változtathatja azok erősségét, és választási lehetőségek elé állíthatja a játékosokat. „A Shadowlord azt mondja majd, hogy van két ajtó. Az egyik kinyílik, a másik nem. A hősök döntenek, a kalandmester keveri lapokat.”
Még nem eldöntött, hogy a Shadowlord mennyire szólhat majd bele a történet alakulásába. Kisebb dolgokat, és a játékélményt befolyásolhatja, de egyelőre közvetlenül nem módosíthatja a sztorit. Meglátjuk, hogy az alfában ez hogyan működik, és reménykedünk. Nektek hogy tetszik a projekt?