Míg az egyik oldal azt állítja, hogy a grafika teljesen másodlagos, csak a játékélmény számít, addig sokan már néhány pixel vagy képkocka miatt is képesek kiverni a balhét. Az Xbox One sok játékban nem tudta felvenni a versenyt a PS4 teljesítményével, de a Crackdown 3-ban alkalmazott technológia igencsak megdobja a doboz erejét.
Ahogy azt a Microsoft konferenciáján bemutatott Crackdown 3 előzetesből megtudtuk, a játékban bejárható területek 100%-ban rombolhatóak lesznek, sőt, a romok sem tűnnek el, tovább morzsolgathatjuk őket, amíg csak akarjuk, az eredmény pedig a játék végéig megmarad. Mindez egy speciális megoldásnak köszönhető, amelyben a Microsoft szerverei is benne vannak.
A rendszer alapja, hogy a város különböző zónákra osztották, és mindegyikhez hozzárendeltek egy szervert. Amikor rombolni kezdünk, ez a szerver számolja a fizikából adódó dolgokat, majd visszaküldi őket az Xbox One-ra, amely ezekből az adatokból állítja össze az eredményt. Ha egy lerombolt darab átkerül egy másik zónába, akkor annak számításait már egy másik szerver végzi. Ezeket persze össze is lehet kapcsolni, a gamescomon például 11 dolgozott párhuzamosan. Dave Jones, a játék producere elmondta, hogy ez csak a jéghegy csúcsa.
Akár azt is hihetnénk, hogy ezzel masszív internetkapcsolatra van szükség, de a játék készítői elárulták, hogy 2-4 mbps-es hálózatokhoz szeretnék optimalizálni a dolgot. Korábban elképzelhetetlen lett volna, hogy ilyesmire képes legyen egy konzol, így azonban ugrásszerűen megnő az Xbox One teljesítménye. A srácok csak fizikai számítások elvégzésére alkalmazzák a technológiát, de ki tudja, mi mindent lehet még kihozni belőle.