Az Assassin's Creed egyes részei történelmi alapokon nyugszanak, és számos olyan személy feltűnik bennük, akik valóban léteztek régen, de nem állnak távol a szériától a fiktív elemek is, és a Ubisoft már korábban is felhasznált mitológiai lényeket a kalandok kiszínezéséhez. Ez az idén érkező epizódban sem lesz másképp.
Mivel az Assassin's Creed Valhalla középpontjában hódító vikingek állnak majd, lesznek olyan játékelemek, amelyeket megtörtént események inspiráltak, ennyivel azonban nem elégszenek meg a fejlesztők. Ahogy például az Originsben és az Odyssey-ben, ebben a részben is összefuthatunk mitológiai lényekkel és karakterekkel, ugyanis a Valhalla narratív vezetője, Darby McDevitt szerint egy ilyen játék esetében nem elég a száraz történelem, hanem abba is bele kell ásnunk magunkat, hogy miben hittek akkoriban az emberek.
Így például feltűnik majd az angol mitológia egyik jól ismert alakja, a Black Shuck névre hallgató kísérteties, fekete kutya, ami egyes történetek szerint éjszaka járja a temetőket és elhagyatott utakat. Emellett összefuthatunk még Lerion király három lányával is, akiket Shakespeare közismert tragédiája, a Lear király ihletett. Aztán ott van még Thor the Fish Monger, aki egyike a legendás Ragnar Lothbrok hat bátor harcosának. Ezek a szereplők Ragnar halála után leginkább csak céltalanul éldegélnek Angliában és Norvégiában, és mindegyikük dicsőséges halálra vágyik, hogy ismét szeretett királyukkal lehessenek a Valhallában.
Ezek alapján tehát az Assassin's Creed Valhalla is bőven tartogat mitológiai elemeket a játékosok számára, amelyek valószínűleg ismét jól kiegészítik majd a kalandot.