Miközben a gaming világ rengeteg gonddal küzd évek óta az elbocsátásoktól kezdve az elszálló hardverárakon át a gép elől egyre nehezebben kimozdítható fiatalokig, a gamescom köszöni szépen, jól van. Mit jól van, egyenesen virágzik: az idei expó minden tekintetben rekordot döntött. Köln városa ezúttal is gamerek százezreit látta vendégül, és egy olyan rendezvénnyel kápráztatta el őket, amit garantáltan nem fognak elfelejteni.
A gamescomot immár hatodik alkalommal nyitotta Geoff Keighley, egy minden eddiginél durvább show-val. Az Opening Night Live-ot közel 5000 rajongóval együtt izgultuk végig a helyszínen, online pedig azóta 40 millióan nézték meg a kétórás műsort, kétszer annyian, mint ahányan tavaly kíváncsiak voltak a bemutatóra. Ha esetleg lemaradtatok volna az idei nyitányról, ide kattintva pótolhatjátok a legfontosabb dolgokat.
A rendezvény első napja ezúttal is szellősebb volt, hiszen ilyenkor még csak a média és a játékipar képviselőit, valamint nagyon korlátozott számú "halandót" engednek be, őket is csak délután. Persze a legizgalmasabb standoknál már ezen a napon is többórás sorok alakultak ki, de ekkor még volt lehetőségünk viszonylag közelről szemügyre venni a legnagyobb kiállítóhelyeket, mielőtt csütörtökön elszabadult volna a pokol.
Standokból pedig nem volt hiány: 64 országból 1462 kiállító képviseltette magát a helyszínen, néhányan focipálya méretű felépítményekkel. Volt itt minden a hatalmas szobroktól az interaktív kihívásokon át az exkluzív játékdemókon keresztül a több száz eurós merchökig. Maga a kiállítás 230 ezer négyzetméteren terült el, és 5 nap alatt 120 országból több mint 335 ezren vettek részt rajta.
Csak összehasonlításképp: területileg ez 12-szer nagyobb, mint az idei Budapest Comic Con 3 csarnoka, és csak simán átsétálni az egyik végéből a másikba legalább 20 perc akkor is, ha az ember nem ragad be a hömpölygő tömegbe. De úgyis mindig beragad.
Minden tizedik látogató üzletelni jött a rendezvényre, és a gamescom továbbra is világelső networking helyszín, nemcsak a legnagyobb kiadók várják tárt karokkal a potenciális partnereket, 37 ország fejlesztőcsapatai állítottak közös pavilont, de rengeteg forgalmazó, viszonteladó és hardvergyártó is ott volt, hogy bemutassa a portékáját.
És hogy hogyan tud a gamescom folyamatosan nőni, miközben más iparági szereplők évek óta küzdenek? A szervezők elmondása szerint a kulcsot a közösségépítés jelenti. Rengeteg energiát fektettek a koronavírus-járvány évei alatt is abba, hogy egyben tartsák a rajongókat, átálltak egy teljesen digitális formára, aminek köszönhetően most hibrid eseményként tudnak igazán nagyot menni.
Nemcsak a helyszínre látogató 335 ezer embernek örülnek, hanem annak a több mint 310 millió megtekintésnek is, amit a hivatalos csatornákon elértek a rendezvény végéig, de szeretnék a gamescom élményt minél több emberhez eljuttatni. Ezt a célt szolgálja az október 17-20 között Szingapúrban megrendezésre kerülő gamescom Asia, és a jövő májusban São Paulóba látogató gamescom LATAM is.
Ha valaki idén lemaradt, már most bevésheti a jövő évi dátumot a naptárba: az Opening Night Live 2025. augusztus 19-én, maga a gamescom pedig augusztus 20-24 között kerül megrendezésre Kölnben. Ez tényleg egy életre szóló élmény: ennyi játékot, ennyi figurát, ennyi embert sehol máshol nem látsz. És mindenki ugyanazért van ott, amiért te is: mert imádja a videojátékokat.