Talán megirigyelve a Steam Early Access részlegének sikerét, a Microsoft is elindította a saját hasonló programját, Xbox Game Preview néven. A cég kiadóként működő részének feje, Shannon Loftis a gamescomon elárulta, már most elég sikeresnek számít a program.
"Mikor bejelentettük a program indulását, csak egy kísérletről volt szó, hogy megnézzük, ez egy járható útja-e a játékfejlesztésnek" - kezdte Loftis, ám mint kiderült a Microsoft kezdeti óvatoskodása alaptalan volt. "Szinte megrohamoztak minket a játékfejlesztők" - mesélt a program korai népszerűségéről. Eddig főleg független stúdiók játékainak megjelenését jelentették be a Game Preview-ban, legutóbb például a We Happy Few-t, de úgy tűnik, a Microsoft a saját játékait is beszerezhetjük, még a megjelenés előtt.
"Egyelőre semmilyen bejelentésünk nincs arról, hogy milyen first-party játékokat teszünk a Preview-ba, de (...) a játékfejlesztés menetét, és a rendszerek összetettségét tekintve nagyon fontos nekünk, hogy a fogyasztó is végigkísérhessen minket az úton. (...) A játékfejlesztés is továbbfejlődött az elmúlt két-három-négy évben. Sokkal fokozatosabb, és sokkal közösség-központúbb lett. Ez egy módja annak, hogy kiterjesszük a béta-élményt, és a fejelsztést is megtámogassuk egy kicsit mindeközben" - fejtette ki Loftis, majd kitért arra is, miként lépnek túl az Early Accessben megismert modellen.
A Steam rendszerével ellentétben a Game Preview-ba ugyanis csak egy alaposabb ellenőrzés után kerülhetnek be játékok, annak érdekében, hogy "a Preview-n keresztül elérhető játékok is olyan magas minőségűek legyenek, mint ahogyan majd végül megjelennek a platformon." És bár mindenki tudja, hogy a játékmenet szempontjából nem teljesen kész játékokról van szó, lesznek kizáró okok: "Amit próbálunk elkerülni, azok az összeomlások és a befejezetlen kód. Biztosra akarunk menni, hogy a gamerek végig tudják játszani az élményt, akkor is, ha tudják, hogy az még nem készült el teljesen." - tudtuk meg a Microsoft képviselőjétől.
Annak kapcsán is biztosra mentek, hogy ne kerüljünk olyan helyzetbe, hogy egy Game Preview-ban szereplő játék sosem készül el: "(...) átvilágítjuk a játékokat és a fejlesztőket is. Egyértelműen fogalmaztunk a fejlesztőknek és a gamereknek is: ez nem a játékfejlesztés finanszírozásának egy járható útja. Be kell tudnod fejezni a játékodat, ha egyáltalán be szeretnél kerülni a programba." Loftis szerint ha mégis befuccsolna egy játék, a Microsoft jó eséllyel segítene valahogy befejezni a projektet, például az ID@Xbox programon keresztül.
Szerintetek milyen lesz az Xbox Game Preview?