Az évad korábbi epizódjainak tesztjei:
- Episode 1: Iron From Ice
Olvastad a könyvet? Nézed a sorozatot? Ha a Trónok harca szóba kerül, akkor ezek a kérdések rendszerint elhangzanak, és ha hülyét kapsz az egésztől, akkor messzire kerüld el ezt a produkciót. És nem csak azért, mert a Game of Thrones játék nagy eséllyel Trónok harca-elemeket tartalmaz, hanem mert az ember nem is ért meg belőle szinte semmit, ha nem ismeri legalább alapfokon a cselekményt (mondjuk a sorozatét; ami nyilván nem meglepő, ha az HBO áll a produkció mögött, a Telltale Gamest megkörnyékezve). Ezt már leírtam az előző tesztben, és a második epizód után is makacsul tartom magam ehhez a megállapításhoz. Kiegészítve azzal a nem is annyira zárójeles megjegyzéssel, hogy bizony még a rajongóknak is nehezebb lesz a sodrás, mert bizony a hatrészes eposz lendülete most megcsúszott a folyamatosan közelgő tél jegén, és fenékre ült. Sőt, még a jég is megrepedt alatta, ha nagyon költői akarok lenni, de mindjárt megértitek, hogy miről is beszélek.
Van még itt Forrester
Ugyebár a Forrester család nem éppen legszebb napjait éli, az első epizód végén pedig történt pár olyan csavar, ami miatt megkavarodott a szereplőállomány. Nyilván a Starkok haverjának lenni nem túl jópofa ötlet, amikor azok a Vörös nász turné utolsó állomásán halnak ki éppen, a Bolton–Whitehill házak pedig mindent megtesznek azért, hogy Ironrath egy igazán pocsék hely legyen, rossz közérzettel. Most főleg Rodrik Forrester (az elsőszülött fiú, aki apja helyét szeretné átvenni súlyosan sérülten) és Asher Forrester (nem túlságosan jó a viszonya a családdal, zsoldosként tengeti a hétköznapjait Essosban, de most vissza akar térni, hogy segítsen nekik a Whitehill-fenyegetés ellen) kerül középpontba, de azért a trón mellett szolgáló Mira és az Éjjeli Őrség kötelékébe küldött Gared Tuttle sem marad ki a jóból, aki szintén ismert szereplővel smúzol (na vajon ki lehet az?).
Nem akarom spoilerezni nagyon a tesztet, de nyilván nehéz a játékról úgy szót ejteni, hogy közben ne beszéljünk semmit a történetről, holott alapvetően a játékélmény lényege maga a történet. Annyit azonban elmondhatok: sajnos veszített lendületéből a játék, az ütős felvezetés, a kemény első epizód után most kicsit több lett az üresjárat, a szerintem felesleges cukrozás és lamentálás, melyek miatt nehezebb volt végigvinni a másfél órát (máskor pedig ezt kevésnek érzi az ember, nem is lehetne relatívabb az idő). Ez még persze nem lenne baj, hiszen lehet cél a karakterek mélyebb ábrázolása, a hat részre nyújtott sztori csúcspontjainak elérése azzal, hogy kicsit leültetjük a cselekményt, hogy annál ütősebb legyen a drámai végkifejlet, ami szinte borítékolható. A valódi gondom egy ennél sokkal zavaróbb körülmény…
A technika ördöge
Pont a jelenlegi konzolgeneráción és PC-n nem tudtam kipróbálni a játékot, de tableten és előző generációs konzolon igen (és mivel a Telltale játékait korábban is ezen eszközökön játszottam, talán nem megalapozatlan a nyűgöm), de sajnos azt kell mondanom, hogy a The Lost Lords hemzseg a hibáktól. Először is többször akadozik, belassul, hosszabb töltési időkkel szakítja meg a játékmenetet, és a QTE-k esetében is előfordult (iPaden), hogy a beakadás miatt meghaltam szépen, mintha csak Stark lett volna a jelem az oviban. Xbox 360-on szintén tapasztaltam ilyen belassulást, sőt, párszor a szinkron is ismétlődött vagy lemaradt. Rákerestem a Telltale fórumain, és bizony nem én voltam az egyedüli, aki ilyen hibákkal küzdött; főleg a mobilos verziót szapulták többen, jött is hamarosan egy patch. Bárhogy is, nem lehet, hogy a gyengébb hardvereken ennyire össze legyen csapva a sorozat, nagyon bízom benne, hogy ez nem egy tendencia.
Ami eddig működött (bár nem tökéletesen), az ezután is működhet, és ha valami, akkor pont a Trónok harca megérdemli, hogy továbbra is imádhassák a rajongók. Na, nem veszítem el a reményt, kíváncsian várom a harmadik epizódot.