Sokan a Bethesda első E3-as előadását tartották a show legjobb konferenciájának, amiben nem kis része volt a Fallout 4 leleplezésének. Pete Hines most arról nyilatkozott, miért is döntöttek úgy, hogy csak a fejlesztés ilyen késői szakaszában mutatják meg a tömegek által várt szerepjátékot, és ennek milyen előnyei voltak.
Hines rövid válasza elég prózai volt: "A legegyszerűbb válasz az, hogy úgy éreztük, megtehetjük. Ha nem éreztük volna, hogy elég idő van, hogy felkeltsük az érdeklődést, amire számítunk, és amit szeretnénk, akkor előbb bejelentettük volna" - mondta Hines. De mivel nem egy ismeretlen játékról, hanem egy milliók által követelt folytatásról van szó, a Fallout 4 bejelentésével kicsit játszhatott is a kiadó. "Szóval részben azért is csináltuk, mert úgy éreztük, megúszhatjuk" - folytatta.
Hines másik érve viszont nagyban hasonlít arra a gondolatra, ami mentén a Nintendo is kezelte az idei E3-at, bár sokkal kevesebb sikerrel. "Részben arról van szó, hogy ez így sokkal szórakoztatóbb volt. Ahelyett, hogy kiadunk egy sajtóközleményt és egy trailert, aztán nem tudom... pár hónap múlva majd mutatunk valamit", bejelentették a játék elég közeli megjelenési dátumát, és egy lenyűgöző bemutatót tartottak. Ez persze nem megy, csak ha a munka java már kész van, amivel nem is volt hiba a Fallout 4 esetében.
"Az is közrejátszott, hogy a játékból elégnek el kell készülnie ahhoz, hogy megmutassuk. Mi már majdnem készen vagyunk, ami nem is lehet másképp, ha öt hónapra vagy a megjelenéstől" - zárta Hines, bár szerinte annak ellenére, hogy sokat mutattak a játékból, bőven várnak még meglepetések is ránk.